اخبار عمومی خودرواخبار ویژه

اجرایی شدن کروکی ها به صورت الکترونیکی در کل کشور

هادیانفر، رئیس پلیس راهور گفت: ۹۰ درصد افسران راهور به دست افزارها برای ترسیم کروکی الکترونیک مجهز شده اند

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» کمال هادیانفر درباره ترسیم کروکی الکترونیکی گفت: بعد از یک بازه آزمایشی اجرایی شدن کروکی ها به صورت الکترونیکی در کل کشور با حضور رئیس جمهور اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افسران راهور به دست افزارها برای ترسیم کروکی الکترونیک مجهز شده اند، گفت: براساس اعلام بیمه ۵ هزار میلیارد تومان خسارت تصادفات پرداخت می شد که حدود ۲ هزار میلیارد مربوط به تصادفات ساختگی و کروکی های دارای ایراد بودند.

سردار هادیان فر ادامه داد: هرچند که سازمان راهداری اعلام کرده است ۱۶۰ نقطه حادثه خیز رفع خطر شده است، اما وزیر کشور اعلام کرده است باید تا پایان سال ۴۰۰ نقطه دیگر با اولویت اعلام شده از سوی پلیس رفع خطر شود.

وی بیان کرد: در لایحه بودجه پیش بینی شده تا ۴ هزار میلیارد تومان برای رفع خطر نقاط حادثه خیز تخصیص داده شود که البته باید بگوییم برخی از نقاط حادثه خیز نیاز زیادی به بودجه ندارند و با یک تغییرات هندسی می‌توان این نقاط را رفع خطر کرد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به ماده ۲۳ جرایم راهنمایی رانندگی کهدر رابطه با هزینه کرد جرایم رانندگی برای ایمن سازی راه‌ها است گفت: دولت دستور داده است از ۵ هزار میلیاردی که در سال به حساب خزانه واریز می‌شود سهم راهداری (۳۰ درصد) و سهم شهرداری‌ها مستقیم برایشان واریز شود تا آن‌ها بتوانند اقدامات لازم برای رفع خطر نقاط حادثه خیز و ایمن سازی جاده‌ها را انجام دهند.

به گفته هادیان فر پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۱۴۰۳ بخش زیادی از نقاط حادثه خیز برطرف شود.

وی درباره طرح یک روزه گواهینامه موتورسیکلت گفت: این طرح در ۲۵ استان و ۱۲۲ شهرستان برگزار می‌شود و تا به امروز ۸۰ هزار نفر موفق شدند گواهینامه موتورسیکلت دریافت کنند.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: حدود ۷ میلیون موتورسیکلت سوار بدون گواهینامه داریم که جدا از تخلف قانونی این افراد تا زمانی که گواهینامه نداشته باشند نمی‌توانند از بیمه استفاده کنند و در صورت بروز حادثه این افراد متضرر می‌شوند که امیدواریم با طرح یک روزه گواهینامه موتورسیکلت تمامی این افراد دارای گواهینامه شوند./بازار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا