ایلان ماسک به وجود ایراد در خودرو‌های تسلا اعتراف کرد

۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
آیلان ماسک

«ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی و مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا اعتراف کرده است که کیفیت خودرو‌های این شرکت در زمان افزایش گسترده تولید کاهش یافته و ایراد‌هایی در آن مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، «ایلان ماسک» میلیاردر آمریکایی و مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا اعتراف کرده است که کیفیت خودرو‌های این شرکت در زمان افزایش گسترده تولید کاهش یافته و ایراد‌هایی در آن مشاهده شده است.

او در مصاحبه‌ای با «سندی مونرو»، تحلیلگر صنعت خودرو گفت: تسلا در اواخر سال ۲۰۲۰ به سرعت ساخت خودروهای خود افزود و این مسئله به گونه‌ای بود که رنگ خودرو‌ها خراب و دچار ایراد شد.

تسلا انتقادات زیادی را در مورد نقص تولید و کیفیت اتومبیل‌های خود دریافت کرده است، خصوصاً پس از اینکه ساخت خودرو‌های خود را در مقادیر نسبتاً زیاد با مدل ۳ و مدل Y آغاز کرد.

ایلان ماسک در اوایل ماه جاری در مصاحبه‌ای گفت: ما برای انجام مراحل تولید مدتی زمان صرف کردیم و دوستان از من سوال می‌کنند چه زمانی باید  خودروی تسلا بخرم؟ به آن‌ها می‌گویم: یا در ابتدای کار آن را خریداری کنید یا زمانی که تولید به ثبات رسید.

او افزود: در این سطح تولید و قرار گرفتن در موقعیت صعودی و درست کردن همه چیز با جزئیات کوچک بسیار سخت و  دشوار است.

مونرو سوال کرد که چرا در مدل ۳ جدید مشکلات رنگ وجود دارد، در حالی که ماشین دیگری که یک ماه بعد ساخته شد بهتر بود و ماسک پاسخ داد که تسلا در پایان سال گذشته، حتی در ماه دسامبر، کیفیت رنگ را بهبود داده است.

در حالی که خودروی مدل ۳ اکنون بیش از سه سال عمر دارد، تسلا بیشتر سال ۲۰۲۰ را صرف دستیابی به هدفی بلند پروازانه که ماسک برای فروش ۵۰۰۰۰۰ اتومبیل تعیین کرده بود، صرف کرد و به نظر می‌رسد این هدف منجر به مشکلات کیفیتی در حوزه رنگ خودرو‌ها شده است.

ایلان ماسک گفت: یکی از اتفاقاتی که هنگام افزایش تولید در حال رخ دادن بود این بود که لزوماً رنگ به اندازه کافی خشک نشده بود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟