اخبار ویژهحمل و نقل

حمل و نقل برقی خودروهای الکتریکی نمایانگر تغییر در رویکرد اقتصادی

باید در تدوین مقررات و سیاست های اقتصادی و اجتماعی تحولات فناوری در نظر گرفته شود، لذا نیاز است از درون لنز «اقتصاد تغییر» یا «تغییر اقتصاد» به ارزیابی هر ابر تغییر فناوری نگاه کرد.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»تأثیرات تغییرات فناوری بر اقتصاد یک کشور می تواند بسیار گسترده باشد، این تغییرات می تواند الگوهای تولید، اشتغال، بازار، ساختار اجتماعی و کلان اقتصاد را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین باید در تدوین مقررات و سیاست های اقتصادی و اجتماعی تحولات فناوری در نظر گرفته شود، لذا نیاز است از درون لنز «اقتصاد تغییر» یا «تغییر اقتصاد» به ارزیابی هر ابر تغییر فناوری همچون برقی سازی حمل و نقل نگاه کرد.

اقتصاد تغییر منجربه دگرگونی و ظهور اقتصاد جدید بر اثر تغییرات فناوری خواهد شد، در حوزه حمل و نقل برقی خودروهای الکتریکی نمایانگر تغییر در رویکرد به سوی پایداری توام با صرفه‌جویی در انرژی هستند که در این راستا مدل های اقتصادی جدیدی نمایان می شوند. حمل و نقل برقی در وهله نخست الگوهای مصرف را تغییر و در گام بعدی حفظ محیط زیست و کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی را دنبال می کند.

تغییر اقتصاد در این حمل و نقل برقی مستلزم ورود خودروهای الکتریکی با تیراژ فراوان همگام با سازمان دهی مجدد بازار جهت ایجاد فرصت های جدید است. این موضوع تاثیرات فراوانی در سطح سیستم و کلان صنایع و ساختار اقتصادی خواهد داشت و به بیانی بهتر می تواند اقتصاد این بخش را به چالش بکشد.

ترویج و درک بهتر جنبه‌های مختلف فناوری برقی سازی در حمل و نقل از دو لنز اقتصادی و اجتماعی سبب ایجاد مسائل عمیق، چالش برانگیر و حتی فرصت زا می شود که باید میان ذینفعان این حوزه به گفتمان منتج شود./بازار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا