اخبار ویژهاسلایدر بزرگمعرفی خودرو

با KMC K7 محصول جدید کرمان موتور بیشتر آشنا شویم

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، صبح روز ۲۰ آوریل به وقت پکن بود که در یک برنامه پخش زنده اینترنتی SUV جدید شرکت جک موتوز (JAC Motors) یعنی Jiayue X7 یا همان جک X7 به طور رسمی معرفی شد. این خودرو، نخستین محصول از خودروهای مسافربر در دوره ۳.۰  یا همان ۳.۰ era این خودروساز حالا مشهور چینی است. X7 در رده SUVهای با اندازه متوسط قرار می‌گیرد و از موتور یک و نیم لیتری به همراه سیستم ۶ دنده DCT که در رده سیستم‌های دنده اتوماتیک قرار می‌گیرد، بهره می‌برد. همچنین آخرین تکنولوژی‌های شبکه اتومبیل هوشمند به نام J-Link بر روی این خودرو نصب شده است. حالا شرکت کرمان موتور شریک تجاری جک در ایران قرار است تا این خودرو را با برند خود به بازار عرضه نماید ونام این خودرو را KMC K7نامیده است.

KMC K7

از نظر ظاهری، K7 در یک نگاه کوتاه همچون مازراتی به نظر می‌رسد. در بخش جلویی این خودرو یک صفحه مشبک سه بعدی آبشارمانند شش ضلعی قرار گرفته که در کنار یک نوار سفید در زیر آن و کاپوت خودرو جفت شده است. چراغ‌های کناری از نوع LED هستند و چراغ‌های مخصوص روز از یک قابلیت چرخش برخوردار هستند که زاویه زیادی را پوشش می‌دهد.

خطوط طرفین خودرو طراحی نرم و خمیده‌ای دارند. خطی که از زیر ستون جلویی خودرو به سوی چراغ‌های عقب حرکت می‌کند، حالتی پویا شبیه به حالت شیرجه زدن به این خودرو اعطا می‌کند. دو میله باربند به رنگ نقره‌ای بر روی سقف خودرو قرار گرفته است. خطوط سقف و لایه‌بندی آن هر دو به خوبی طراحی شده‌اند. از نظر اندازه، طول، عرض و ارتفاع K7 به ترتیب ۴۷۷۶، ۱۹۰۰ و ۱۷۶۰ بوده و  فاصله طولی میان لاستیک‌ها ۲۷۵۰ میلی متر است. در کل چه از نظر طراحی کلی فضای بیرونی و چه از نظر داشتن اندازه مناسب می‌توان  KMC K7 را خودروی زیبایی دانست.

KMC K7

در فضای داخلی KMC K7سیاه و بژ رنگ‌های اصلی به کار رفته هستند. کنسول قرار گرفته در مرکز خودرو و پنل دورها با مواد نرم پوشانده شده که دوخت سفیدی آن‌ها را به سطوح زیریشان وصل کرده است؛ ترکیبی که جلوه خاصی به فضایی داخلی خودرو می‌بخشد. همچنین از یک الگوی مشخص برای ساخت سطح صندلی‌ها استفاده شده تا بافت کلی فضای داخلی بیش از پیش بهبود بیابد. کل پنل LCD که وظیفه کنترل مرکزی خودرو نیز بر عهده آن است، ۱۲.۳ اینچ طول دارد. این صفحه کنتر مرکزی شبکه هوشمند J-Link، سیستم فرمان دادن به کمک صدا و همچنین اپیکیشن کنترل از راه دور، میکروفون داخلی، اپیکیشن نقشه به نام Gaode و دیگر نرم‌افزارهای خودرو را با یکدیگر ادغام کرده است.

KMC K7

بر روی KMC K7 همچنین ۱۴ سیستم‌های حفظ ثبات الکترونیکی و همچنین سیستم‌های امنیت اضطراری لاستیک نصب شده است. علاوه بر این روی مدل‌های فول آپشن، ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار خروج از خطوط نصب شده است. بر خودروی جدید شرکت جک همچنین تصاویر ۳۶۰ درجه پانورامیک و ضبط کننده رانندگی پانورامیک نصب شده است.

KMC K7 KMC K7

همانطور که گفته شد، روی KMC K7 یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۷۴ اسب بخار و همچنین حداکثر گشتاور ۲۵۱ نیوتون بر متر نصب شده است. با توجه به قیمت این خودرو، چنین موتوری را می‌توان واقعاً قدرتمند دانست. قدرت این موتور را رانندگان با استفاده از سیستم ۶ دنده از دو نوع کلاژ دوگانه یا DCT به لاستیک‌های خودرو منتقل کنند. مصرف سوخت X7 بین ۷ تا ۸.۶ لیتر بوده و همچون بسیاری از کراس اورهای چینی، از نوع دیفرانسیل جلو است.

فرزانه کلانتری

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا