به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، پژو Instinct نسل جدیدی از کانسپت های کمپانی پژو است که در کنگره ی جهانی موبایل (MWC) در شهر بارسلونای اسپانیا به طور رسمی معرفی شد. کمپانی پژو در این کانسپت خود از فناوری های جدیدی استفاده کرده است و نمای ظاهری بسیار خاص و زیبا آن در ترکیب با تکنولوژی خاص از نکات قابل توجه پژو Instinct به شمار می رود.
مدت کوتاهی پسازاینکه یک تصویر از کانسپت پژو Instinct افشا شد، حالا پژو این کانسپت را رسماً در کنگرهٔ جهانی موبایل (MWC) در بارسلونا معرفی کرده است. تاریخ به ما نشان داده است که پژو همواره شیوهٔ ساخت کانسپتهای بسیار جذاب را میداند اما متأسفانه این کانسپتها بهندرت به خط تولید راه پیدا میکنند. حال اینستینکت (غریزه) هم یکی از همین خودروها است. در این کانسپت با هدف ارائهٔ تجربهٔ رانندگی متصلتر از قبل، فناوریهای جدیدی بکار رفته است.
هنوز اطلاعات بسیار کمی از مشخصات فنی این کانسپت هوشمند اعلام شده است اما میدانیم که کانسپت Instinct مجهز به قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی است که خروجی کلی آن ۳۰۰ اسب بخار قدرت است. این کانسپت تا تاریخ ۲ مارس در کنگرهٔ جهانی موبایل در بارسلونا به نمایش درمیآید و بهاحتمالزیاد چندی بعد شاهد نمایش مجدد آن در نمایشگاه خودروی ژنو نیز خواهیم بود.
بیشتر بدانیم : اولین تصاویر رسمی از نسل تازه پژو ۵۰۸؛ جانشین شیر پیر ایکاپ و ایران خودرو
تصاویری از نسل جدید پژو ۵۰۸ لو رفته است و به ما زبان طراحی و نمای بیرونی و درونی را به خوبی نشان می دهد.
این عکس ها که در یک نشریه لهستانی منتشر شده است یک سدان با ارتفاع پایین تر، عریض تر و طراحی خشن را به ما نشان می دهد. پژو سعی کرده تا از المان های دو کانسپت خود یعنی اگزالت و Instinct استفاده کند.
طراحی ظریف خط سقفی که ادامه آن به یک اسپویلر بر روی صندوق عقب ختم می شود. طراحی چراغ عقب به صورت یک تکه و چراغ های ۳ بخشی که توسط یک نوار سیاه در عرض خودرو جدا شده اند.
اگزوزهای گرد کرومی و دیفیوزر در زیر سپر عقب مخصوص مدل های GT خواهد بود. رینگ های ۵ تکه دو بخشی که در دو سایز ۱۹ و ۲۰ اینچی عرضه می شوند.
در داخل اتاق با زبان طراحی دگرگون شده پژو طرف هستیم که به i-Cockpit معروف شده است. صفحه نمایش عظیم لمسی در بخش مرکزی کنسول، پشت آمپری تمام دیجیتال، فرمان دو پره با طراحی خاص پژو و جوی استیک با طراحی بسیار مدرن از مهم ترین بخش های طراحی درون خودرو به شمار می روند.
از نوار های LED آبی رنگ در بخش زیرین داشبورد و نگه دارنده لیوان در کنار دست راننده و شاگرد و همینطور استفاده از چوب در بخشی از طراحی داشبورد جلو و چرم با درجه کیفی بالا آن را رقیب مستقیم خودروهای آلمانی می سازد. در بخش قوای محرکه پژو ۵۰۸ از موتورهای کم حجم اما مجهز به توربوشارژر دیزلی و بنزینی مجهز شده است. موتورهای ۱٫۲ لیتری و ۱٫۶ لیتری توربو و همینطور موتور ۱٫۵ لیتری و ۲ لیتری دیزل قدرت رسان این موتور خواهند بود.
نسخه هیبریدی نیز توسط پژو عرضه خواهد شد که حداکثر قدرت آن به ۳۰۰ اسب بخار خواهد رسید.
اولین رونمایی از این خودرو در نمایشگاه ژنو خواهد بود و خبرنگار اعزامی دیجیاتو به نمایشگاه ژنو این مراسم را به طور کامل پوشش خواهد داد.
نسل فعلی پژو ۵۰۸ که در ایران نیز عرضه می شود
اما در بازار ایران با توجه به عرضه نسل قبلی پژو ۵۰۸ با قیمت ۱۷۵ الی ۲۲۰ میلیون تومان ظرف ماه های اخیر، شرایط عرضه نسل جدید ۵۰۸ نامشخص به نظر می رسد و این روند ممکن است با قطع ناگهانی واردات نمونه قدیمی و بروز مشکل کمبود قطعات یدکی برای خودروهای موجود در بازار منجر شود.