تیک آف قیمت خودرو در تعطیلات آخر هفته/ تیگو۷ در بازار ۲۰ میلیون تومان گرانتر شد

۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،قیمت ها بازار خودرو همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد و تعطیلات عید و آخر هفته نیز مانع این روند رشد قیمتی نشده است. افزایش قیمت ها و اختلاف قیمت کارخانه و بازار باعث شده تا بر میزان کالای سرمایه ای بودن خودرو افزوده شود و همین امر سبب […]

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،قیمت ها بازار خودرو همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد و تعطیلات عید و آخر هفته نیز مانع این روند رشد قیمتی نشده است. افزایش قیمت ها و اختلاف قیمت کارخانه و بازار باعث شده تا بر میزان کالای سرمایه ای بودن خودرو افزوده شود و همین امر سبب شده تا التهاب بازار خودرو کشور فروکش نکند.

طی چهار روز گذشته خودرو دنا از ۷۰ میلیون به عدد ۸۲ میلیون تومان رسیده است. همچنین دنا پلاس و سمند سورن ELX نیز هر کدام به ترتیب از ۸۷ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان و از ۶۵ میلیون تومان به ۷۲ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۴۰۵ SLX نیز رشد ۷ میلیون تومانی را تجربه کرده و از ۵۳ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین پارس اتوماتیک TU۵ از ۸۴ میلیون به ۹۲ میلیون، ۲۰۷ دنده ای از ۷۸ میلیون به ۸۷ میلیون، ۲۰۷ اتومات از ۹۵ میلیون به ۱۰۵ میلیون، ۲۰۶ تیپ دو از ۵۲ میلیون به ۶۵ میلیون، ۲۰۶ تیپ ۵ از ۶۳ میلیون به ۷۱ میلیون و پژو ۲۰۰۸ از ۱۹۵ میلیون به ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است.

البته دو محصول دیگر ایران خودرو نیز از مارتن صعودی افزایش قیمت خودرو جا نمانده اند. بر اساس این گزارش دو خودرو رانا و سورن توربوهر کدام به ترتیب افزایش قیمتی ۱۰ میلیون تومانی را تجربه و از ۵۶ میلیون به ۶۶ میلیون و از ۷۳ میلیون به ۸۳ میلیون تومان رسیده اند.

عدم تناسب عرضه و تقاضا موجب شده تا ساندرو دنده ای نیز بازهم افزایش قیمت پیدا کند. افزایش ۱۰ میلیون تومانی این خودرو قیمت این محصول را در بازار آزاد به ۹۲ میلیون تومان رسانده است.

همچنین برلیانس H۳۲۰ اتومات از ۸۷ میلیون به ۹۶ میلیون، سوزوکی ویتارا از ۲۷۲ میلیون به ۲۸۶ میلیون و L۹۰ از ۷۲ میلیون به ۷۹ میلیون تومان رسیده است.

اما در این میان نکته جالب افزایش ۲۰ میلیون تومانی محصول شرکت مدیران خودرو است. در شرایطی که بازار خودرو برای چینی ها بسیار داغ شده، خودرو تیگو ۷ با رشد قیمتی ۲۰ میلیون تومانی به رقم ۲۲۰ میلیون تومان رسیده است.

تقریبا تمامی خودروهای بازار ایران این روند صعودی قیمتی را طی کرده اند و حتی تعطیلات هم باعث کاهش قیمت این خودروها نشده است. کارشناسان معتقدند که این روند صعودی قیمت باعث کاهش تقاضا در بازار خواهد شد و تا زمانی که دوای درد این بازار پیدا نشود، این دور باطل ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع:میهن صنعت

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟