جک J4 سدان موفق 5 ساله کرمان موتور

۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
جک جی4

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، جک جی ۴ کرمان موتور یکی از خودروهای اقتصادی کمپانی  JAC چین است که در سال ۲۰۱۲ وارد از آن رونمایی شد . این خودرو در کشور چین با نام JAC Heyue A30 شناخته می‌شود خودرویی که کرمان موتور به عنوان شریک تجاری جک پلتفرم آن رادر اختیار گرفت و […]

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، جک جی ۴ کرمان موتور یکی از خودروهای اقتصادی کمپانی  JAC چین است که در سال ۲۰۱۲ وارد از آن رونمایی شد . این خودرو در کشور چین با نام JAC Heyue A30 شناخته می‌شود خودرویی که کرمان موتور به عنوان شریک تجاری جک پلتفرم آن رادر اختیار گرفت و شنیده می شود برنامه های ویژه ای برای آن دارد .

هرچند کرمان موتور برنامه دارد تا جک جی 4 را با داخلی سازی بالا بعنوان اولین خودروی ملی بخش خصوصی معرفی نماید

جک جی ۴ درسال ۱۳۹۷  به جاده های ایران آمد درست در زمانی که رقبای گردن کلفتی از نظر تقاضای بازار در کنار خود می دید اما این رقابت بدلیل آن بود که رقیبی گردن گلفت مثل جی4 هنوز به بازار نیامده بود و هنوز کسی نمی دانست که کرمان موتور برای عرضه این سدان اقتصادی چه برنامه هایی در سر دارد و شاید بسیاری فکر میکردند این خودروی اقتصادی مثل بسیاری از برندهای دیگر با فروش چند هزارتایی از بازار خارج خواهد شد اما این سدان کرمانی ها گویا قرار نیست پا پس بکشد و کرمان موتور هر از چند گاهی آپشن های آن را ارتقا می دهد.

جک جی4

جک جی4

بررسی مشخصات فنی جک j4

سیستم انتقال قدرت جک j4 از جعبه دنده‌ای با مکانیزم ضریب متغیر پیوسته (CVT) بهره می‌گیرد و نیروی حاصل از پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌نماید.

سیستم فرمان برقی (EPS)، ترمزهای دیسکی (جلو) و کاسه ای (عقب)، سیستم تعلیق مک فرسون( جلو) و تعلیق بازو جناغی (عقب)، از جمله دیگر مشخصه‌های فنی جی4 محسوب می‌شوند.

جک جی4

جک جی4

مشخصات فنی موتور جک جی 4

وقتی درب کاپوت  جک J4 را بازا می کینم  با یک پیشرانه 4 سیلندر تنفس طبیعی  مواجه می شویم، این پیشرانه 1.5 لیتری قادر است  103 اسب‌بخار قدرت در دور موتور 6000 و 146 نیوتن‌متر گشتاور، در دور موتور 4500 در اختیار راننده قرار دهد

در واقع شاید پیشرانه جک یک پیشرانه 1.5 تنفس طبیعی باشد اما از رقبایی  چون تندر 90، دانگ‌فنگ H30 کراس و 207 صندوقدار که پیشرانه‌ای اندکی حجیم‌تر (1.6 لیتری)داردند چیزی کم ندارد،و  رقبای دیگری چون آریو و دنا پلاس هم قویتر از جک جی 4 نیستند .

هرچند نباید از خودرویی با این مشخصات توقع شتاب خارق‌العاده‌ای داشته باشیم؛ به خصوص که کرمان موتور  برای این محصول از جعبه‌دنده اقتصادی CVT استفاده کرده است.

مصرف سوخت جک جی 4

اما در مصرف سوخت جک از رقبا پیشه می گیرد . در واقع اگر با J4 به نرمی رفتار کنید و در سربالایی‌ها فشار زیادی به پیشرانه نیاورید، مصرف ترکیبی خودرو مناسب و در حوالی 7 لیتر در 100 کیلومتر (برای رانندگی ترکیبی) باقی خواهد ماند که به عدد اعلامی رسمی 6.2 لیتری بسیار نزدیک است.

 مشصات فنی جک J4

نام خودرو جک J4
نوع موتور چهار سیلندر خطی– 16 سوپاپ
حجم موتور 1499 CC
قدرت 103 HP در 6000 RPM
گشتاور 146 N.M در 4500 RPM
جعبه دنده CVT اتومات
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
شتاب 0-100  11ثانیه
بیشترین سرعت 180 Km/h
مصرف ترکیبی  6.2 L/100km
ظرفیت باک 45 لیتر
سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون مستقل
سیستم تعلیق عقب بازو جناغی
ترمز جلو دیسکی (خنک شونده)
ترمز عقب کاسه‌ای
 
کلاس بدنه سدان جمع و جور
نوع شاسی یکپارچه
طول 4335 میلیمتر
عرض 1725 میلیمتر
ارتفاع 1505 میلیمتر
فاصله محوری 2560 میلیمتر
وزن 1110 کیلوگرم
حجم صندوق عقب 550 لیتر
سایز رینگ و تایر R15-185/65
جک جی4

جک جی4

 امکانات و آپشن های رفاهی جک J4

جک J4 از امکانات رفاهی و ایمنی همچون: فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل سیستم صوتی، شیشه‌ها و آینه‌های جانبی برقی، روکش‌های چرمی، کروزکنترل، کامپیوتر سفری، تنظیم ارتفاع نور چراغ‌های جلو از داخل، سنسور نور، چراغ مشایعت، سامانه نظارت بر فشار باد تایرها، کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، ترمزهای ضد قفل مجهز به سیستم توزیع الکترونیکی نیرو میان چرخ‌ها و مواردی از این دست بهره می‌برد.که البته همین امکانات و آپشن ها در خودروهایی نظیر پارس و تندر کمتر دیده می شود.

طراحی ظاهری جک j4

شاید بسیاری معتقد باشند که طراحی جک کمی بروز نیست اما باید دید آیا دیگر رقبای این خودرو همچون تندر90 وپارس حرفی برای گفتن داردند .هرچند چهره خشن جک ،چراغ های بزرگ و سپر اسپرت این خودرو هنوز جذابیت های بسیاری برای علاقه مندان دارد و ظاهر این خودرو را از خودروهای بروز دور نکرده است

بخصوص که چراغ‌های بادامی خوش‌استایل، سپرهای اسپرت و جلوپنجره کرومی عریض، ظاهری نسبتاً مدرن را به J4 بخشیده‌اند و خطوط برجسته کناری این مجموعه را تکمیل نموده است.

طراحی داخل کابین جک J4

وقتی وارد کابین جک J4 میشوید دیگر رقبا کمتر به چشم شما می آیند استفاده از پلاستیک خشک باکیفیت تر نسبت به رقبا، چینش مناسب دکمه‌ها روی کنسول میانی، از جمله ویژگی‌های مثبت کابین جک جی ۴ به حساب می‌آید. غربیلک فرمان طرحی آشنا مشابه با دیگر محصولات جک موجود در بازار ایران دارد و کیلومترشمار دو نشانگر آنالوگ و نمایشگر دیجیتال کامپیوتر سفری را درون خود جای داده است.

 ردیف جلو فضایی جادار در اختیار سرنشینان می‌گذارد صندلی های ریف عقب نیز فضای خوبی برای سرنشینان ایجاد می کند، صندوق عقب جک J4 جادار بوده و ۵۵۰ لیتر گنجایش را در اختیار سرنشینان قرار داده است.

جک جی4

جک جی4

در نهایت باید گفت این خودرو دارای نقاط قوتی مانند طراحی داخلی زیبا، فضاسازی قابل قبول کابین و صندوق، کیفیت سواری نسبتاً خوب، استفاده از زنجیر تایم در پیشرانه، هماهنگی مناسب میان موتور و گیربکس، 5 ستاره ایمنی موسسه CNCAP چین می باشدو همه اینهتا جک جی4 را به یک سدان اقتصادی قابل قبول بذل میکند.

اما یکی از دلایل استقبال از  جک جی 4 در کشور باتوجه به وجود رقبا کیفیت متریال بکار رفته مناسب و خدمات پس از فروش است که این خودرورا از دیگر رقبا جدا می کند. اگر میخواهید این نکات را بخوبی حس کنید کافی است یک خودرو جک جی4  50 هزار کیلومتر کارکرد را با دیگر رقبا مقایسه کنید.

انتهای پیام /

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟