حضور پررنگ تجاری سازان در شاهراه ترانزیتی به کشورهای حوزه CIS

۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، استان خراسان رضوی به واسطه قرار گرفتن در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط ترانزیتی کشور میزبان طیف گسترده‌ای از شرکت‌های حمل و نقل و خدمات پس از فروش خودروهای کار تجاری است. نقش محوري خراسان رضوي در حمل و نقل داخلي و ترانزيتي كشور همواره موجب شده است تا نمایشگاه‌های خودروی […]

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، استان خراسان رضوی به واسطه قرار گرفتن در یکی از استراتژیک‌ترین نقاط ترانزیتی کشور میزبان طیف گسترده‌ای از شرکت‌های حمل و نقل و خدمات پس از فروش خودروهای کار تجاری است.

نقش محوري خراسان رضوي در حمل و نقل داخلي و ترانزيتي كشور همواره موجب شده است تا نمایشگاه‌های خودروی برگزار شده این استان با استقبال طیف وسیعی از شرکت‌های فعال خودروهای کار و تجاری مواجه شود.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و تا امروز توانسته نظر بسیاری از تجاری ‌سازان کشور را برای حضور پررنگ در این استان جلب نماید.

خراسان رضوی از مسيرهای اصلی تجارت غرب با شرق بوده و امروز نیز قرارگرفتن در محور تجاری و مبادلاتی شمال به جنوب، همچنان جایگاه تاریخی این این استان را حفظ کرده است.

منطقه علاوه بر تردد 25 تا 30 میلیون مسافر در سال، در ترانزیت و جابجایی بار و كالا نیز در رتبه های نخست كشور قرار داشته باشد.

وجود 539 كیلومتر مرز مشترك با تركمنستان و 302 كیلومتر با افغانستان و ارتباط و اتصال با بازار 100 میلیون نفری آسیای میانه موجب شده است استان خراسان رضوی نقش محوری در حمل و نقل و ترانزیت كشور داشته باشد.

از سوی دیگر این استان یكی از كوتاهترین و سهل ترین مسیرهای دسترسی كشورهای مزبور به كریدورهای ترانزیتی و آبهای آزاد است و چهار پایانه مرزی دوغارون، سرخس، لطف آباد و باجگیران مبادی اتصال با این كشورهاست.

استان خراسان رضوی در هر دو حوزه حمل و نقل داخلی و بین المللی دارای شركت ها و توان حمل و نقل مناسبی است و همین موضوع اصلی‌ترین دلیل استقبال تجاری سازان از نمایشگاه خودرو مشهد در بیست و دومین دوره برگزاری آن است.

هم اكنون در زمینه حمل و نقل بین المللی 132 شركت حمل و نقل و چهار پایانه مرزی و در حوزه حمل و نقل داخلی كالا 259 شركت و یك پایانه بار در این استان فعال است که لزوم توجه ویژه تجاری سازان به این استان را نمایان می‌سازد.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد در روزهای 9 تا 12 شهریورماه امسال و از ساعت 16 تا 22 شب در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی استان، میزبان بازدیدکنندگان و علاقمندان خواهد بود.

 

 

” جدیدترین اخبار خودرو داخلی و اخبار خودرو خارجی را در رسانه خودرو پلاس دنبال کنید “

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟