خودروسازی خارجی

راه‌اندازی کمپین خرید خودرو در چین

چین کمپین خرید خودرو در سراسر این کشور را با افزایش فروش در ماه می راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» به نقل از ایسنا، چین یک کمپین سراسری برای خرید خودرو و تقویت تقاضا در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان اعلام کرد. این اعلامیه وزارت بازرگانی چین اندکی پس از آن منتشر شد که داده‌ها نشان داد فروش خودروهای سواری در چین در ماه می ۷.۳ درصد نسبت به آوریل افزایش یافته که نسبت به ماه گذشته بالاتر است اما دور از انتظار سیاست‌گذاران برای بازیابی قوی است.

وزارت بازرگانی چین گفت که مقامات محلی را برای اجرای سیاست‌ها و اقدامات هدفمند به نفع مصرف خودرو هماهنگ خواهد کرد و موسسات مالی تشویق خواهند شد تا اقداماتی را برای افزایش وام برای خرید خودرو ارائه کنند.

این کمپین فروش خودرو از جمله خودروهای نو و دست دوم را در نظر دارد و جایگزینی خودروهای بنزینی با خودروهای انرژی نو را هدف قرار داده است. این اقدام برای افزایش هزینه‌ اقلام بزرگ است که پس از پایان ناگهانی محدودیت‌های کرونایی چین در اواخر سال گذشته، باعث بازگشت اندک در مصرف کلی شد.

سامانه دولتی چین گزارش داد که دولت قصد دارد مشوق های مالیاتی را برای خریدهای خودروهای انرژی نو گسترش دهد و به دنبال راه‌هایی برای ارتقای توسعه آنهاست.

انجمن خودروهای مسافری چین اعلام کرد که فروش خودروهای سواری در چین در ماه می به ۱.۷۶ میلیون دستگاه رسیده است و برای ژانویه تا می، فروش ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت و به ۷.۷۴ میلیون دستگاه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، بیش از ۴۰ برند از ژانویه پس از اقدام اولیه تسلا در رقابت بازار، قیمت‌ها را در چین کاهش داده‌اند زیرا تقاضای خودرو کاهش یافت.

” جدیدترین اخبار خودرو داخلی و اخبار خودرو خارجی را در رسانه خودرو پلاس دنبال کنید “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا