اخبار ویژهاسلایدر کوچک پایینخودروسازی داخلی

شرکت ایران خودرو دیزل در مراسمی، یکصد دستگاه اتوبوس و مینی بوس به شهرداری تهران تحویل داد.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»،دراین مراسم که با حضور رییس و اعضای شورای شهر تهران، شهردار تهران، مدیران شهرداری و همچنین مدیران عامل ایران خودرو دیزل و ایران خودرو برگزارشد، آقای مقیمی، به عنوان مدیرعامل گروه ایران خودرو  و نماینده وزارت صمت حضور یافته بود.
مدیرعامل ایران خودرو گفت: این دستاورد تنها به واسطه اعتمادی که مدیران شهری، به توان و ظرفیت جوانان ایرانی گروه صنعتی داشتند و دارند، محقق شد و در داخل گروه ایران خودرو نیز، موفقیت های به دست آمده چه در حوزه خودروهای تجاری و چه سواری،  مرهون تلاش جهادی همه اعضای خانواده ایران خودرو و ایران خودرو دیزل است.
وی افزود: امسال، بعد از ده سال،  خط تولید اتوبوس در شرکت ایران خودرو دیزل احیاشد و قرار است هرماه ۴٠ دستگاه محصولات مسافری را تولید و در اختیار مردمذعزیز ایران قرار دهد. ارزبری این اتوبوس از ۵٠ هزار یورو به کمتر از ۴٠ هزاریورو رسیده است.
مقیمی ابراز امیواری کرد که این تعداد تا فروردین ۱۴٠٠ به بیش از ۶٠ دستگاه در ماه برسد.
وی در ادامه اذعان کرد: بحث تعمیق داخلی سازی تا امروز به سی درصد رسیده و تا ابتدای سال بعد به حدود هفتاد درصد خواهد رسید. ما بحث وحدت را بین خودروسازان جدی گرفته ایم و رقبای سابق به جای دست بالای دست گذاشتن،  دست در دست هم گذاشته و به سمت استقلال صنعتی و ارتقای کیفیت می روند.
مدیرعامل ایران خودرو در پایان گفت: امروز شرکت ایدم زیرمجموعه ایران خودرو دیزل،  سه شیفت کار می کند و هدف اصلی ما در آینده نزدیک، تأمین اتوبوس برقی برای ناوگان عمومی کشور است و فاصله ای با آن نداریم.

مناف هاشمی سخنران بعدی مراسم ضمن بیان اینکه همه مسلمانان جهان و حتی همه انسانهایی که از انسانیت عدول نکرده اند به پیامبری چون حضرت رسول ص افتخار می کنند و توهین ها و ناسزاها خللی در کرامت و مهربانی آن حضرت ایجاد نخواهد کرد، گفت:
از عزیزان ایران خودرو دیزل تشکر میکنم که علی رغم شرایط تحریم و کمبودها، آنچه نیاز و خواسته ما بود برآورده کردند و نهایت همکاری را با مجموعه شهرداری داشتند. خود من تصور نمی کردم که در این مدت کوتاه بتوانیم این مراسم را برگزار کنیم
وی ادامه دداد: متروی تهران بیش از ۱۲٠ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. برای اتوبوسرانی هم بیش از سی هزار میلیارد تومان منابع لازم داریم که نمی توان همه آن را از مردم گرفت. سهم دولت باید به موقع و کامل پرداخت شود. چرا که آنچه که روی کاغذ تصویب می شود، تا اجرایی نشود فایده ای ندارد.
معاون حمل و نقل و ترافیک تهران با گلایه عدم پرداخت سهم دولت، گفت: از دولت خواهش میکنم اگر کمک نمی کند حداقل گران نکند.
وی افزود: هیچ کلانشهری در جهان مظلومتر و محروتر از تهران در حوزه حمل و نقل عمومی نیست.

هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران در ابتدای سخن خود، گفت: ابتدا لازم است که از زحمات شهرداری تهران و شرکت ایران خودرو دیزل تشکر ویژه داشته باشم که علی رغم همه سختیها و موانع توانستند این قرارداد را به نتیجه برسانند.

بعد از هاشمی، حناچی، شهردار تهران پشت تریبون آمد و ضمن تبریک ایام هفته وحدت و میلاد پیامبر مهربانی (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ادامه داد:
وقتی با ایران خودرو دیزل قرارداد می بستیم، خیلی ها به ما گفتند که با توجه به افزایش لحظه ای نرخ دلار، ایران خودرو دیزل نمی تواند به تعهدش عمل کند اما دیدیم که توانست و امروز شاهد ورود بخش اول اتوبوسها و مینی بوسهای با استاندارد روز دنیا و یورو ۵ به ناوگان عمومی تهران هستیم.
وی گفت: فشارها و پیگیری های ما از دولت ادامه دارد اما خیلی امید نداریم که کمکی از آن ناحیه دریافت کنیم. با این حال امیدواریم که باز هم خبرهای خوبی برای مردم تهران داشته باشیم.

در پایان، از اتوبوسهاو مینی بوس های تحویلی رونمایی شد.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا