خودروسازی خارجی

بیکاری ۵ هزار نفر از کارکنان یک شرکت خودرو سازی بزرگ انگلیس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خودروپلاس، شرکت جگوار – لندرور اعلام کرد به علت کاهش فروش محصولات و بی ثباتی ناشی از برگزیت مجبور شده است پنج هزار نفر از نیروی کار خود را در انگلیس اخراج کند .  این شرکت پارسال نیز در پی کاهش درامدها هزار نفر از کارکنانش را اخراج کرد . براساس گزارشهای اعلام شده در ماههای اخیر ۵۰ درصد از فروش محصولات این شرکت کاسته شده است که بخشی زیادی از ان مربوط به خودروهای دیزلی است . 
در پی رسوایی ناشی از فریب کاری شرکتهای بزرگ خودروسازی از جمله فولکس واگن در اعلام میزان الایندگی موتورهای دیزلی و نیز تدوین قوانین سخت گیرانه برای تردد خودروهای دیزلی در اروپا انگیزه خرید خودروهای دیزلی نیز کاهش یافته که در کنار مشکلات اقتصادی مزید بر کاهش خرید خودرو شده است .
هم اکنون حدود ۴۵ هزار نفر در شرکت جگوار – لندرور فعالند ، پارسال نیز مدیران این شرکت اعلام کرده بودند به علت کاهش فروش و بی ثباتی ناشی از برگزیت ناچار شدند طرحهایی به منظور کاهش ۲.۵ میلیارد پوندی هزینه ها اجرا کنند .
شرکت هندی تاتا ۱۰ سال پیش شرکت جگوار – لندرور را از انگلیس خریداری کرده است که ۹۰ درصد تولیداتش گازوئیل سوز است و بتازگی و در پی بی ثباتی های ناشی از برگزیت اعلام شد قرار است بخشی از تولیدات این شرکت از انگلیس به اسلواکی منتقل شود که برای سه هزار نفر در این کشور اشتغال ایجاد خواهد کرد . 
ژوئیه پارسال مدیران شرکت جگوار – لندرور اعلام کردند بی ثبانی ناشی از برگزیت موجب شد سرمایه گذاری در بخش خودروهای برقی و هیبریدی مختل شود و در صورتیکه انگلیس بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود سالانه ۱.۲ میلیارد پوند به این شرکت خسارت وارد می شود . 
شرکت جگوار – لندرور پارسال ۴۴۰ هزار لندرور و ۱۷۵ هزار دستگاه جگوار فروخت . 
گردش مالی این شرکت ۲۵ میلیارد وهشتصد میلیون پوند و سود این شرکت ۱.۵ میلیارد پوند در سال گذشته اعلام شد . 
ارزش کل دارایی های شرکت جگوار – لندرور نیز ۲۶ میلیارد و هشتصد میلیون پوند اعلا م شده است 
گزارشهای رسمی منتشر شده در انگلیس از کاهش بی سابقه فروش خودرو در این کشور طی حدود ۱۰ سال اخیر حکایت دارد . 
بر اساس گزارشهای رسمی منتشر شده در انگلیس سال ۲۰۱۸ بیش از دو میلیون و سیصد هزار خودرو در این کشور فروخته شد که نسبت به سال قبل از ان شش و هشت دهم درصد کاهش نشان می دهد . 
بر اساس این گزارش پارسال بیش از ۷۵۰ هزار خودروی دیزل ، حدود یک میلیون و ۴۷۶ هزار خودروی بنزینی و بیش از ۱۴۱ هزار خودروی هیبریدی ( برقی و بنزینی ) فروخته شد .
مدیر انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو در انگلیس تداوم سیاست ریاضت اقتصادی و برگزیت را از جمله علل کاهش فروش خودرو در این کشور اعلام کرد . 

مایکل هاوز همچنین پیش بینی کرد روند کاهشی فروش خودرو در سال جاری میلادی نیز ادامه داشته باشد و دست کم دو درصد دیگر از میزان فروش خودرو سال جاری میلادی در این کشور کم شود . 
وی گفت : چنانچه انگلیس مجبور شود بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کند روند سرمایه گذاری در صنعت خودرو انگلیس وضع بدتری خواهد یافت و حدود ۸۶۰ هزار فرصت شغلی نیز در صنعت خودروسازی این کشور از دست خواهد رفت. /خبرگزاری صدا وسیما

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا