اخبار ویژهاسلایدر بالااسلایدر بزرگخودروسازی خارجی

ادای احترام تویوتا با نسخه ۴۵ ساله GR سوپرا

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» ،برای بیش از چهار دهه، تویوتا سوپرا به عنوان یک نماد در بین علاقه مندان به خودروهای اسپرت شهرت پیدا کرده است. از ریشه های نسل اول خود به عنوان سلیکا سوپرا در سال ۱۹۷۹ تا نسل پنجم فعلی آن به عنوان GR Supra، این مدل در طول سال ها با ترکیبی از قدرت، هندلینگ، فناوری و سبک، قلب رانندگان را تسخیر کرده است. برای سال ۲۰۲۴، تویوتا با نسخه چشمگیر ۴۵ سالگی به این تاریخ ادای احترام می کند.

تویوتاGR سوپرا
تویوتاGR سوپرا

نسخه GR Supra 45th Anniversary به عنوان قصیده ای برای مدل های دهه ۱۹۹۰ در رنگ نارنجی تیره Mikan Blast («mikan» در ژاپنی به معنای نارنجی است) یا یخ سرد مطلق صفر در دسترس خواهد بود. این GR Supra که بر روی درجه ممتاز ۳.۰ ساخته شده است، طراحی فوق العاده کم شیار و متراکم شده توسط یک اسپویلر عقب بزرگ و قابل تنظیم دستی تکمیل می شود. این اسپویلر که حدود سه اینچ بالاتر از درپوش عقب قرار دارد، دارای یک پیچ تنظیم است که به رانندگان اجازه می دهد زاویه آن را تغییر دهند و بر میزان نیروی رو به پایین اعمال شده به چرخ های عقب تأثیر بگذارند.

تویوتاGR سوپرا
تویوتاGR سوپرا

نسخه ۴۵ سالگرد همچنین دارای رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی با رنگ مشکی مات و کالیپرهای ترمز با رنگ مشکی است که در جلو نشان GR دارند. یک صفحه گرافیکی سیاه رنگ با لوگوی سوپرا برش خورده در امتداد کناره به سمت بالا حرکت می کند و خطوط خودرو را برجسته می کند. در مجموع، نسخه ویژه حسی از نوستالژی و ذوق را به خط تولید سوپرا ۲۰۲۴ با ظاهری یادآور مدل MkIV که شهرت صفحه نمایش بزرگ دارد، به ارمغان می آورد. نسخه ۴۵ Anniversary به ۹۰۰ واحد محدود خواهد شد که به طور مساوی بین Mikan Blast و Absolute Zero تقسیم می شود. در کنار این موتور، برج‌های برج استرات میکان بلاست نسخه ۴۵ ساله انحصاری که نشان TOYOTA GAZOO Racing را دارند، قرار خواهد گرفت. این خودرو در دو گزینه گیربکس دستی و اتوماتیک در دسترس خواهد بود و از همان موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توربوشارژ B58 در تمامی مدل‌های سوپرا ۳.۰ با قدرت ۳۸۲ اسب بخار و ۳۶۸ پوند فوت نیرو می‌گیرد.

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا