مرسدس بنز ؛ ارزان‌قیمت ولی کارآ و دوست‌داشتنی!

۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

گاهی اوقات مدل‌های دست پایین نسبت خودروهای گران‌قیمتی که خودروساز لوکس تولیدکننده‌شان به بازار عرضه کرده، ضعف‌های بسیاری دارند. این موضوع اما درباره C-Class صدق نمی‌کند. این بنز نسبتاً ارزان‌قیمت شباهت‌های دلچسبی به S-Class که جز خودروهای گران‌قیمت این کمپانی آلمانی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودرو پلاس»، گاهی اوقات مدل‌های دست پایین نسبت خودروهای گران‌قیمتی که خودروساز لوکس تولیدکننده‌شان به بازار عرضه کرده، ضعف‌های بسیاری دارند. این موضوع اما درباره C-Class صدق نمی‌کند. این بنز نسبتاً ارزان‌قیمت شباهت‌های دلچسبی به S-Class که جز خودروهای گران‌قیمت این کمپانی آلمانی است، دارد. از همه مهم‌تر اینکه این شباهت‌ها دوست‌داشتنی با یک قیمت معقول به بازار عرضه می‌شود. اتاق این خودرو شیک و لوکس بوده و هندلینگ جذاب و هیجان‌انگیز دارد. شرکت بنز خودرو را در قالب انواع بدنه‌های سدان، کوپه و کانورتیبل در اختیار مشتریان‌اش می‌گذارد. این خودرو که نام اصلی آن C300  است را نمی‌توان در رده خودروهای سرگرم‌کننده قرار داد، اما افرادی که به دنبال کمی قدرت بیشتر هستند بهتر است انواع مدل‌های مجموعه خودروهای AMG را قبل از خرید مدنظر قرار دهند؛ خودروهایی که عملکردشان همیشه چشم‌گیر است.

کلاس قیمت
xDrive40i $74,895
xDrive50i $93,595
M50i $100,595

کلاس‌های مختلف این خودرو و قیمت هر کدام

آیا عملکرد C300 در حد یک بنز است؟

روی تمام کلاس‌های C300 و همچنین C300 4Matic یک موتور توربو شارژ 2 لیتری چهر سیلندر نصب شده که نزدیک به 255 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. وظیفه دنده عوض کردن در این مرسدس بنز جدید به یک سیستم نه دنده اتوماتیک محول شده است. به صورت پیش‌فرض مرسدس بنز C-Class به صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود؛ با این حال بر روی C300 4Matic می‌توان از سیستم تمام چرخ متحرک نیز استفاده کرد. موتور به کار رفته در این خودرو، این مرسدس را بدون ذره‌ای وقفه به حرکت درمی‌آورد. در تستی که ما روی کلاس کوپه دیفرانسیل عقب این خودرو انجام دادیم، C300 موفق شد ظرف 5.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. در سرعت استاندارد بزرگراه‌ها و همچنین سرعت‌های کمتر، هیچ صدایی در داخل اتاق این خودرو شنیده نمی‌شود؛ اما در نهایت شتاب و سرعت، صدایی که داخل خودرو شنیده می‌شود چندان دلپذیر نخواهد بود. موتور این خودرو از نظر سرعت با خودروی Giulia 2.0T آلفا رومئو برابری می‌کند و همچنین مقدار بسیار کمی از خودروی A4 شرکت آئودی ازین نظر عقب‌تر است. سیستم نه دنده اتوماتیک که درباره آن صحبت کردیم، به خوبی با موتور خودرو چفت می‌شود و دنده عوض کردن را برای شما به یک لذت تبدیل می‌کند.

مصرف سوخت C-Class

از نظر مصرف سوخت بهینه‌ترین انتخاب میان انواع کلاس‌های C-Class، مدل سدان این خودرو است که طبقه تخمین‌های سازمان محیط زیست آمریکا (EPA) در شهر و بزرگراه‌ها به ترتیب 9.8 و 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. رقبای این خودرو مثل سری 3 BMW، در این زمینه عملکرد اندکی بهتر دارند. اگر به سراغ C300 4Matic سدان بروید، اعدادی که در بالا آمد به 10.2 و 7.1 افزایش می‌یابد. کلاس کوپه C300 دیفرانیل عقب نیز موفق شد در تستی که ما انجام دادیم، به عدد 7.1 دست پیدا کند.

چه امکاناتی به منظور تامین ایمنی در C-Class گنجانده شده است؟

سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراهی (NHTSA) هنوز آزمایش تصادف را روی این خودروی جدید شرکت بنز انجام نداده است. دیگر متولی تعیین امنیت خودروها یعنی موسسه بیمه امنیت بزرگراهی (IIHS) اما نشان Top Safety Pick + را به این خودرو اعطا کرده است که بالاترین نمره در رده‌بندی این موسسه است و نشان از ایمنی بالای این خودرو از نگاه این موسسه دارد. امکاناتیی که به منظور کمک به راننده و ایمنی بیشتر در این خودرو گنجانده شده‌اند عبارت هستند از:

  • ترمز اضطراری خودکار (به صورت پیش‌فرض)
  • هشدار خروج از خطوط به همراه راهنمای رانندگی در بین خطوط (به صورت آپشن)
  • سیستم کنترل سرعت (کروز کنترل) تطبیق‌پذیر (به صورت آپشن)

ترجمه:فرزانه کلانتری

 

 

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟