مرسدس A-Class؛ خودرویی کوچک اما با کیفیت همیشگی یک بنز

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

مدل‌های رده‌پایین به خریداران خودرو این امکان را می‌دهند که با قیمتی معقول به دنیای خودروهای لوکس یک شرکت ورود پیدا کنند. A-Class این نقش را در بین محصولات کمپانی محبوب مرسدس بنز دارد. این سدان فوق فشرده کوچکترین خودرو در بین تولیدات این شرکت است. همچنین در مقام ارزان‌ترین محصول این شرکت نیز قرار دارد. فهرست بلندی از ویژگی‌هایی که به طور پیش‌فرض روی این خودرو قرار گرفته به همراه اتاقی با نمای لوکسو همچنین قیمتی که پرداخت آن چندان سخت نیست، سبب می‌شود که مدل 2020 A-Class به یکی از خودروهای با ارزش بالا تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، مدل‌های رده‌پایین به خریداران خودرو این امکان را می‌دهند که با قیمتی معقول به دنیای خودروهای لوکس یک شرکت ورود پیدا کنند. A-Class این نقش را در بین محصولات کمپانی محبوب مرسدس بنز دارد. این سدان فوق فشرده کوچکترین خودرو در بین تولیدات این شرکت است. همچنین در مقام ارزان‌ترین محصول این شرکت نیز قرار دارد. فهرست بلندی از ویژگی‌هایی که به طور پیش‌فرض روی این خودرو قرار گرفته به همراه اتاقی با نمای لوکسو همچنین قیمتی که پرداخت آن چندان سخت نیست، سبب می‌شود که مدل 2020 A-Class به یکی از خودروهای با ارزش بالا تبدیل شود. علیرغم قواره کوچک، با این حال این خودرو برای مسافران جادار بوده و در صندلی‌های عقب آن فضای مناسبی تعبیه شده؛ به طوری که بزرگسالان نیز به راحتی می‌توانند پاهای خود را در عقب این خودرو دراز کنند. این نکته را اما باید به خاطر داشت که خودروهای رقیب صندوق عقب بزرگتری دارند. به طور کلی، یک مرسدس کوچک به عنوان انتخابی عالی در بین سدان‌های لوکس رده‌پایین می‌درخشد.

 

 

کلاس قیمت
A220 $33,795

A220 4Matic

$35,795

کلاس‌های مختلف این خودرو و قیمت هر کدام

از جمله ویژگی‌هایی که در کلاس A220 گنجانده شده، می‌توان به لاستیک‌های هفده اینچی، چراغ‌های LED  جلوی اتوماتیک، برف‌پاک‌های مجهز به سنسور باران و آینه‌های بغل گرمایش‌یافته توام با سیگنال‌های روشن شدن اشاره کرد. تمام کلاس‌ها از یک سقف سانروف برخوردار هستند که نور طبیعی را به داخل خودرو راه می‌دهد. سرنشینان خودرو می‌توانند از ویژگی‌های همچون قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های خودرو در هشت جهت، چرم مصنوعی سطح بالا و همچنین سیستم  تنظیم خودکار آب هوا متناسب با دو منطقه جغرافیایی لذت ببرند.

 

 

آیا A-Class خودرویی سریع است؟

تنها موتوری که بر روی مدل 2020 خودروی A-Class قابل نصب است، موتور توربو شارژ 2 لیتری 4 سیلندری است که 188 اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل 221 پوند بر فوت تولید می‌کند. در کلاس A220 این خودرو سیستم دیفرانسیل جلو و در کلاس A220 4Matic آن سیستم تمام چرخ متحرک نصب شده است. یک سیستم انتقال قدرت دو کلاژ هفت دنده اتوماتیک در این خودرو کار تعویض دنده‌ها را بر عهده دارد. خودرویی که ما تست کردیم A220 4Matic بود که موفق شد در 6.1 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این مقدار کمی از خودروی A3 شرکت آئودی که موفق شد در تستی ما ظرف 5.5 ثانیه به سرعت مذکور برسد، بیشتر است. البته خودروی بر روی شرکت آئودی، بالاترین موتوری که روی آن مدل قابل نصب است، قرار گرفته بود. چیزی که ما متوجه شدیم این بود که A-Class با سیستم دیفرانسیل جلو نسبت به سیستم‌های تمام چرخ متحرک تکان کمتری در طی مسیر دارد. با این حال هر دو کلاس کیفیتی در رانندگی عرضه می‌کنند که می‌توان آن‌ها را به طور معقولی راحت و مطمئن دانست. فرمان‌گیری خودرو دقیق بوده؛ پاسخ‌دهی چرخ‌ها به فرمان راننده فوق‌العاده و همچنین می‌توان گفت تقریباً هیچگونه وقفه‌ای از آن دست که در برخی خودروهای بهره‌مند از فناوری توربو دیده می‌شود، در این خودرو به چشم نمی‌خورد.

مصرف سوخت A-Class مقرون به صرفه است؟

سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) تخمین می‌زند که مدل 2020 کلاس A220 در مسیری 100 کیلومتری در داخل شهر و در همان مسیر در بزرگراه سوخت مصرف کند. این مقدار نسبت به خودوی A3 شرکت آئودی کمی بیشتر است (این خودرو در شهر و در بزرگراه مصرف کند)، با این حال نسبت به ILX شرکت نشان از خودروی بهینه‌تری دارد. اگر از کلاس تمام چرخ متحرک A220 4Matic بهره ببرید، مصرف سوخت در بزرگراه اندکی افزایش پیدا می‌کند.

ایمنی و تجهیزات کمک راننده

ایمنی در مقابل تصادف و انواع سوانح جاده‌ای امروزه یکی از ملاک‌های مهم در انتخاب خودروها است. دو نهاد متولی این امر در ایالات متحده سازمان ملی امنیت ترافیک بزرگراهی (NHTSA) و همچنین انجمن بیمه امنیت بزرگراهی (IIHS) هستند که هنوز هیچکدام این خودرو را مورد آزمایش قرار نداده‌اند. با این حال امکانات کمک راننده که به طور پیش‌فرض روی این خودرو قرار گرفته، شاید چندان زیاد نباشد، با این حال مجموعه متنوعی از این قبیل امکانات که به صورت آپشن در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، به هر چه ایمن‌تر بودن این خودرو کمک شایانی خواهد کرد.

  • رصد نقاط کور (به صورت آپشن)
  • دستیار رانندگی در بین خطوط (به صورت آپشن)
  • سیستم کنترل سرعت یا همان کروز کنترل تطبیق‌پذیر (به صورت آپشن)

ترجمه :تحریریه خودروپلاس

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟