خودروسازی خارجی

اختصاص وام کم بهره به خودروسازان خصوصی باید عادلانه صورت گیرد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خودروپلاس، ،چندی پیش بود که معاون وزیر صمت در خصوص اختصاص چند هزار میلیارد تومان به خودروسازان خصوصی خبر داد خبری که باعث شد تا خودروسازان خصوصی به تولید خود امیدوار شوند وبتوانند با در یافت این مبلغ که البته بصورت وام کم بهره به آنها تعلق می گیرد جانی دوباره بگیرند.

اما باید در اختصاص این مبلغ در بین خودروسازان خصوصی نکاتی را مورد توجه قرارداد یکی از مهم ترین بخش های اختصاص این مبلغ تقسیم عادلانه این وام در میان همه خودروسازان خصوصی است ، وزارت صمت باید دقت نماد تا مبلغ مذکور فقط بین دو تا سه خودروساز خصوصی تقسیم نگردد وهمه خودروسازان بخش خصوصی بتوانند از این مبلغ بر اساس توان تولید وتیراژتولید بهره مند شوند .

نکته ای که این روزها وپس از درج این خبر در بازار خودروسازان خصوصی اتفاق افتاده است پایین آمدن تولیدات یکی دو مورد از همین خودروسازان است که کمی سوال برانگیز است آیا این خودروسازان تیراژتولید خود را کاهش داده اند تا با ظاهر سازی دست خود را بیشتر در کیسه این مبلغ فرو ببرند یا به واقع عدم توجه بازار خودرو به محصولات آنها باعث شده تا تولید خود را کاهش دهند خودروسازانی که تا همین دو ماهه گذشته از تولید خوبی برخوردار بودند حالا چرا تولیدات خود را به صفر رسانده اند ، بی شک وزارت صمت باید در این موضوع کمی با تامل برخورد نماید و مبلغ اعلامی را به میزان درست وخارج از رانت های گذشته بدرستی بین خودروسازان خصوصی تقسیم نماید در حال حاضر وزارت صمت باید توجه بیشتری به خودروسا زان جوان نماید واین مبلغ را برای افزایش تیراز محمصولات آنها در اختیار آنها نیز قرار دهد .و میان خودروسازانی که برند های جدید را به کشور وارد کرده اند و در حال تولید محصول هستند ومونتاژ کارانی که دستمزدی برای خودروسازان دولتی تولید می کنند تفاوت های فاحشی را قایل شود.

بی شک طی هفته های آینده با اختصاص این مبلغ به خودروسازان خصوصی میتوان شاهد آن بود تا این خودروسازان تولیدات خود را برای عرضه به بازار افزایش دهند .

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا