موتور سیکلت هم گرفتار گرانفروشی،مسئو لیت نابسامانی بازار بر عهده کیست

۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

این روز‌ها قیمت موتورسیکلت چراغ خاموش رو به افزایش است و این موضوع در سایه عدم توجه ستاد تنظیم بازار رخ می دهد.

به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، این روز‌ها نه تنها گرانی به سراغ خودرو، بلکه به سراغ موتورسیکلت هم رفته است و می‌توان گفت گرانی، موتورسواری را هم کاری لوکس کرد و حالا برخی از موتور‌ها در بازار تا ۲۰۰ میلیون تومان هم قیمت می‌خورند.

نه تنها بین جوانان بلکه بین بیشتر اقشار گرایش به موتور سیکلت نسبتاً بیشتر از اتومبیل‌هاست. یکی از دلایل اشتیاق استفاده از موتور هیجان و سرعت آن است که می‌توان در لا به لای ترافیک سنگین شهر سریع‌تر به مقصد رسید.

سرسام قیمتی که واقعیت ندارد

این وسیله راحت که زمانی با قیمت پایین می‌توانستیم آن را بخریم، این روز‌ها به یکی از گران‌ترین وسایل نقلیه تبدیل شده است. طبق مشاهدات میدانی موتور سیکلتی که زمانی می‌توانستیم با قیمت ۱۰ میلیون بخریم به بیش از ۳۰ میلیون تومان رسیده است. این تنها برای موتورسیکلت معمولی در بازار است و اگر بخواهیم کمی موتور بهتری داشته باشیم باید هزینه بیشتری کنیم در حالی که چندی پیش خبری از این افزایش قیمت نبود و راحت‌تر می‌توانستیم این محصول را بخریم.

کارشناسان صنعت خودرو، افزایش قیمت موتور را ناشی از افزایش قیمت قطعات آن می‌دانند چرا که این قطعات دیگر وارد کشور نمی‌شوند و مانند طلا با ارزش شده اند. به طور مثال قیمت لاستیک یک موتورسیکلت بسته به نوع آن بین ۲ تا ۳ میلیون تومان است که همین گرانی لاستیک باعث افزایش قیمت موتور می‌شود.

بسته به نوع موتورسیکلت و نحوه سوار شدن آن، تایر موتورسیکلت می‌تواند تقریباً ۸ کیلومتر مسیر را طی کند این درحالی است که لاستیک‌های اتومبیل با همان شرایط می‌توانند تا ۷۰ کیلومتر دوام بیاورند. علاوه بر این، اجزای موتور سیکلت تمایل به کیفیت بهتری دارند، زیرا همه چیز کوچکتر است و برای عملکرد وسیله نقلیه بدون خراب کردن بسیار مهم است./ایرنا

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟