اخبار عمومی خودرواخبار ویژه

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی:هیچ گونه مشکلی در تأمین بنزین کشور نداریم

به گفته جلیل سالاری تعداد کارت‌های اضطراری موجود در جایگاه‌های سوخت افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس» جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در حاشیه مراسم رونمایی از مدارک طرح کیفی‌سازی نفت کوره و تولید کک سوزنی اظهار داشت: درحال حاضر محدودیتی در بخش سوخت گیری خودروها نداریم، آنچه لحاظ شد این بود که با توجه به اینکه کارت سوخت شخصی را در اختیار تمامی مالکان خودروها و موتورسیکلت ها قرار داده ایم، کارتی که در جایگاه ها برای سوخت گیری وجود دارد، به عنوان کارت اضطراری است و در مواقعی که شخصی کارت سوخت به همراه نداشته باشد می تواند از کارت اضطراری موجود در جایگاه ها استفاده کند.

 وی افزود: تعداد کارت های اضطراری موجود در جایگاه ها را افزایش داده ایم تا مردم در سوخت گیری با مشکلی مواجه نباشند، اما قطعا باید به سمت استفاده بیشتر از کارت سوخت شخصی پیش برویم و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی باید تا پایان شهریور ماه به سهم ۹۰درصدی استفاده از کارت شخصی در سوخت گیری برسیم تا تراکنش ها در بخش توزیع بنزین، کنترل پذیر تر شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: ۲۱۰ لیتری که به صورت سهمیه نرخ اول و نرخ دوم در کارت های سوخت خودروهای شخصی در هر ماه واریز می شود، سهمیه قابل قبولی است که پاسخگوی نیاز مردم است.

وی ادامه داد: سقف سوخت گیری در هر نوبت با کارت های آزاد جایگاه داران در نقاط مختلف کشور وجود دارد، اما برای اینکه چالشی در بحث سوخت گیری وجود نداشته باشد، تعداد کارت های آزاد جایگاه ها افزایش داده ایم.

سالاری با بیان اینکه “هیچ گونه مشکلی در تأمین بنزین کشور نداریم و عرضه سوخت بدون وقفه و بدون هیچ چالشی در حال انجام است”، گفت: در بحث ناترازی بنزین، هم اکنون شرایطمان مساعد است و با تمهیداتی که صورت گرفته، مشکلی در بحث تأمین بنزین نداریم.

وی افزود: متوسط مصرف بنزین کشور در سال جاری تا امروز ۱۱۴ میلیون لیتر در روز بوده است./اعتماد آنلاین

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا