هر آن چیز که باید درباره مدل 2020 هیوندای سوناتا بدانیم!

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

خودروپلاس-شرکت کره‌ای هیوندای، در مدل 2020 سرتاپای خودروی محبوب خود سوناتا را تغییر داده است. این تغییرات، تابلوی تمام‌عیاری از شیوه خاصی است که هیوندای در ارائه توامان طراحی جذاب و ویژگی‌های سطح بالا با قیمتی معقول دارد. مدل 2020 سوناتا بهترین خودرو از نظر باب طبع راننده‌‌ها بودن نیست؛ به خصوص که در رده‌ای از خودروها جای می‌گیرد که در آن چند خودروی شاخص چشم‌نمایی می‌کنند.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خودرو پلاس،شرکت کره‌ای هیوندای، در مدل 2020 سرتاپای خودروی محبوب خود سوناتا را تغییر داده است. این تغییرات، تابلوی تمام‌عیاری از شیوه خاصی است که هیوندای در ارائه توامان طراحی جذاب و ویژگی‌های سطح بالا با قیمتی معقول دارد. مدل 2020 سوناتا بهترین خودرو از نظر باب طبع راننده‌‌ها بودن نیست؛ به خصوص که در رده‌ای از خودروها جای می‌گیرد که در آن چند خودروی شاخص چشم‌نمایی می‌کنند. با این حال اما هیوندای توانسته خودرویی تولید کند که هم از هندلینگ مناسبی برخودار است و هم گشتاوری موتور آن می‌تواند شما را سر ذوق بیاورد؛ به خصوص اگر به سراغ موتور توربوشارژ 1.6 لیتری توربوشارژ بروید که به صورت بروید. علاوه بر این موتور، می‌توانید از موتور 2.5 لیتری غیر توربو که به صورت پیش‌فرض روی سوناتای جدید قرار گرفته و یا یک موتور هیبریدی استفاده کنید. فضای داخلی سوناتای جدید جادار و زیبا است و همچنین دکمه‌هایی که روی داشبورد قرار گرفته، در کنار صفحه لمسی جذاب و کاربردی کمک می‌کنند استفاده از سیستم صوتی-تصویری بی‌نهایت راحت شود. اگر به دنبال اتومبیلی هستید که در قیمت‌هایی معقول، در رده خودروهای لوکس قرار بگیرد، درست آمده‌اید: مدل 2020 سوناتا انتخابی معقول است.

چه چیزهایی در مدل 2020 تغییر کرده است؟

با مدل 2020، سوناتا به یک نسل جدید قدم می‌گذارد که ویژگی آن طراحی جذاب و اسپورت و همچنین حضور چند مدل موتور جدید است که از جمله آن‌ها می‌توان به یک موتور الکتریکی هیبریدی اشاره کرد که با استفاده از صفحه‌های خورشیدی که روی سقف آن قرار گرفته، شارژ می‌شود. طراحی فضای داخلی نیز تغییر کرده و حالا بسیار شیک و جادار شده است؛ به طوری که به راحتی می‌تواند چهار بزرگسال را در خود جا دهد. در کل می‌توان گفت خیلی چیزها درباره این نسل جدید سوناتا دوست‌داشتنی است.

کلاس

قیمت

SE

$24,555

SEL

$26,655

SEL Plus

$28,605

Blue hybrid

$28,725

SEL hybrid

$30,875

Limited

$34,455

Limited hybrid

$36,655

کلاس‌های مختلف خودرو و قیمت هر کدام

موتور و سیستم انتقال قدرت

واقعیت این است که سوناتا تیز و چابک‌ترین خودروی این رده نیست و هوندا آکورد  (Accord)یا نیسان آلتیما (Altima) به نظر ما در این زمینه عملکرد بهتری دارند؛ با این هنوز نمی‌توان گفت این خودرو عملکرد بدی دارد و در جاده شما را ناامید می‌کند. رانندگی با خودروی جدید شرکت کره‌ای از بسیاری خودروهای این رده به اصطلاح کمی خشک‌تر است؛ با این حال موتور توربوشارژ 1.6 لیتری به حد معقولی آن را سریع می‌کند. در آزمونی که ما روی این خودرو انجام دادیم، از حالت سکون ظرف 7.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسید؛ نتیجه‌ای که در این رده خودروها قابل پذیرش است. دنده‌های سیستم هشت‌دنده اتوماتیک این خودرو نرم هستند و زمان‌بندی‌ای عالی دارند. اینجا باید به یک دلیل خاص از هیوندای تقدیر کرد و آن هم اینکه این شرکت برای خلاف بسیاری از شرکت‌ها که در خودروهای سدان خود به سراغ سیستم اعصاب خردکن -اگر چه کارا- انتقال قدرت دائماً متغیر یا همان CVT رفته‌اند، کماکان به همان سیستم‌های دنده اتوماتیک سنتی پایبند مانده است. ما هنوز موتور هیبریدی سوناتا را تست نکرده‌ایم؛ با این حال بیجا نیست اگر تخمین بزنیم که احتمالاً شتاب نسخه الکتریکی این خودرو از نسخه توربوشارژ کمتر است.

آیا سوناتای 2020 خودرویی کم‌مصرف است؟

سوناتای هیبریدی که در 2020 به این سری خودروها اضافه خواهد شد، بهینه‌ترین خودروی این رده از نظر مصرف سوخت خواهد بود. آنطور که خودروساز کره‌ای اعلام کرده است، تخمین زده می‌شود سوناتای هیبریدی در هر 100 کیلومتر 4.2 لیتر در بزرگراه‌ها، 4.7 لیتر در شهرها و 4.5 لیتر در ترکیبی از این دو محیط مصرف کند. مجموعه‌ای از پنل‌های خورشیدی که در سقف این خودروی هیبریدی کار گذاشته شد‌ه‌اند، کمک می‌کند این خودروی الکتریکی حتی بتواند مسافت‌های بیشتری طی کند. موتور 2.5 لیتری که به صورت پیش‌فرض روی این خودرو نصب شده است و همچنین موتور آپشن 1.6 لیتری توربو شارژ هر دو در تخمینی که سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) انجام داده، در ترکیبی از شهر و بزرگراه، کمتر از 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند؛ عددی که نسبتاً خوب است. در تستی که ما در بزرگراه انجام دادیم، سوناتای کلاس Limited که از موتور توربو برخوردار بود، 7.5 لیتر در 100 کیلومتر مصرف کرد. این عدد حدود یک لیتر از تخمین EPA بیشتر است، با این حال هنوز شبیه چند سدان دیگر است که ما در تست‌های خودمان بررسی کرده بودیم. ما این فرصت را پیدا نکردیم که دیگر کلاس‌های سوناتا را تست کنیم و بنابراین نمی‌توانیم درباره اینکه آیا موتور هیبریدی و یا غیر توربو عملکردی به خوبی اعداد منتشر شده توسط EPA دارند، یا نه، نظری ارائه کنیم.

آیا فضای داخلی مدل 2020 سوناتا راحت است؟

فضای داخلی مدل جدید سوناتا جذاب بود و گویا از سطح قیمتی که برای این خودرو پرداخته می‌شود نیز ارزش بیشتری دارد. صندلی عقب این خودرو راحت و جادار است؛ مواد به کار رفته از کیفیت خوبی برخوردار هستند و طراحی داشبورد ساده و در عین حال ارگونومیک است. 16 فوت مکعب فضای صندوق عقب این خودروی کره‌ای تقریباً معادل با همان انتظاری است که از این خودروها داریم؛ هر چند خودروهایی با فضای کمتر یا بیشتر نیز در این رده می‌توان یافت. ما موفق شدیم هفت چمدان در صندوق عقب این خودرو قرار دهیم که به قطعاً برای خانواده‌ای که قصد سفری طولانی دارد، فضایی زیاد و مناسب به نظر می‌رسد.

انتظار چه سیستم صوتی-تصویری‌ از سوناتای جدید داشته باشیم؟

سیستم صوتی-تصویری این خودرو بر صفحه لمسی 8 اینچی که در مرکز داشبورد آن قرار گرفته تکیه دارد. اگر به سراغ کلاس SEL به همراه پکیج Convenience، SEL Plus و یا کلاس‌های Limited برویم، با مانیتور 12.3 اینچی روبرو می‌شویم. در این خودرو از تکنولوژی جدید هیوندای به نام pièce de resistance استفاده شده است. این تکنولوژی همچون یک کلید دیجیتالی است که به دارنده آن اجازه می‌دهد با نصب اپلیکیشن هیوندای روی تلفن همراه هوشمند خود، با استفاده از ارتباط از راه نزدیک یا همان NFC، در ماشین را باز کرده و یا بعضی دیگر از امکانات خودرو را از راه دور کنترل کند. با استفاده از این تکنولوژی رانندگان ازین به بعد از بابت جا گذاشتن سوییچ خودرویشان نگران چیزی نخواهند بود.

امکانات کمک راننده

هر دو نهاد دست‌اندرکار ارزیابی ایمنی خودروها یعنی سازمان ایمنی ترافیک بزرگراهی (NHTSA) و موسسه بیمه امنیت بزرگراهی (IIHS) نمره کامل به این خودروی شرکت محبوب کره‌ای داده‌اند. NHSTA در ارزیابی خود 5 ستاره به این خودرو داده و IIHS به آن عنوان Top Safety Pick داده تا خیال خریداران از بابت ایمنی این خودروی کره‌ای راحت شود. به نظر می‌رسد هیوندای ویژگی‌های مرتبط با ایمنی خودرو را به یکی از اولویت‌های خود برای نسل جدید تبدیل کرده است. پکیجی به نام Smart Sense که شامل تکنولوژی‌های مختلف کمک به راننده است که در ایمنی خودرو و سرنشینان آن نقش بسزایی دارد، به صورت پیش‌فرض روی همه کلاس‌های این سوناتای جدید قرار گرفت است. خودداری از برخورد از جلو، دستیار ماندن در خطوط، دستیار تنظیم اتوماتیک نور بالا، سیستم کنترل سرعت یا همان کروز کنترل تطبیق‌پذیر و همچنین هشدار جلب توجه راننده که می‌تواند رانندگی بی‌دقت یا خواب‌آلوده راننده را تشخیص دهد، در این پکیج به چشم می‌خورد. در کلاس SEL، نمایش نقاط کور نیز به صورت استاندارد روی خودرو قرار داشته شده است که نسبت به کلاس پایه این خودرو یک مزیت به حساب می‌آید. و حالا یک موضوع جذاب و هیجان‌انگیز: سوناتای 2020 می‌تواند در حالی که شما بیرون خودرو منتظر آن ایستاده‌اید، خودش از پارک خارج شود! البته اگر بخواهید به این آپشن استثنایی دسترسی داشته باشید، باید به سراغ کلاس Limited بروید. دیگر امکانات کمک راننده این خودرو عبارتند از:

·        ترمز اضطراری خودکار (به صورت پیش‌فرض)

·        دستیار ماندن در خطوط (به صورت پیش‌فرض)

·        نمایش نقاط کور (به صورت آپشن)

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟