اخبار ویژهاسلایدر بزرگمعرفی خودرومقایسه و معرفی خودرو

پورشه ۹۱۱ نسخه ۵۰ ساله طراحی پورشه ۲۰۲۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، این خودروی خاص به یاد پنجاهمین سالگرد طراحی پورشه است، شرکتی که در سال ۱۹۷۲ توسط فردیناند الکساندر (F. A.) پورشه، طراح ۹۱۱ و پسر فری پورشه تأسیس شد. مدل جدید بر اساس ۹۱۱ تارگا ۴ GTS، به ۷۵۰ دستگاه در سطح جهانی محدود شده است و دارای عناصر زیبایی شناسی خاص است که از اولین محصولی که شرکت جدید او طراحی کرده است، الهام گرفته شده است: Chronograph 1.

پورشه 911 نسخه 50 ساله طراحی پورشه 2022

طراحی بیرونی

تمام نمونه‌های این مدل محدود به‌عنوان تأیید پورشه دیزاین کرونوگراف (اولین ساعت تمام مشکی ) به رنگ مشکی تکمیل خواهند شد.

 

علاوه بر این، چندین بخش از نمای بیرونی با ساتن پلاتین به پایان رسیده است. اینها شامل چرخ‌های ۹۱۱ توربو S با قفل مرکزی ۲۰/۲۱ اینچی، نوار تارگا و آرم PORSCHE DESIGN روی درها هستند. کالیپرهای ترمز به رنگ مشکی براق و نشان ویژه “۵۰ Years Porsche Design” روی جلوپنجره موتور گنجانده شده است.

طراحی داخلی داخل کابین نیز چندین ویژگی خاص دارد، از جمله نشان نقره‌ای و شماره‌دار روی داشبورد که نشان می‌دهد این خودرو تولید محدودی است. درب کنسول وسط نیز دارای امضای فردیناند الکساندر پورشه، بنیانگذار پورشه دیزاین و پسر فری پورشه است. مرکز صندلی‌های Sport-Tex با الگوی چک شده در رنگ‌های مشکی و خاکستری سرد، تکیه‌گاه‌های حک شده با آرم ۵۰ ساله پورشه دیزاین و نشانگر مرکزی روی فرمان GT Sport در رنگ خاکستری نیز همگی خاص این مدل هستند.

پورشه 911 نسخه 50 ساله طراحی پورشه 2022

تجهیزات استاندارد سطح بالای تجهیزات استاندارد نیز این مدل را از ۹۱۱ تارگا ۴ GTS که بر اساس آن ساخته شده است متمایز می کند. این لیست شامل صندلی‌های اسپورت تطبیقی ​​۱۸ جهته پلاس، کمربندهای ایمنی به رنگ خاکستری و پکیج اسپرت کرونو با ساعت فرعی طراحی پورشه است که در این مورد با عقربه قرمز رنگ مشخص می‌شود. در قلب این بسیار خاص ۹۱۱ تارگا ۴ GTS یک موتور ۳.۰ لیتری توئین توربو تخت شش قرار دارد که نسبت به مدل معمولی تغییری نکرده است، با قدرت ۴۷۳ اسب بخار و ۴۲۰ پوند فوت. گشتاور، مدیریت کشش استاندارد پورشه (PTM) چهار چرخ متحرک، گیربکس هشت سرعته استاندارد Porsche Doppelkupplung (PDK) با گزینه ای برای هفت سرعته دستی بدون هزینه اضافی، و اگزوز اسپرت. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV+) نیز به صورت استاندارد با PDK هشت سرعته موجود است، در حالی که گیربکس هفت سرعته دستی شامل یک دیفرانسیل عقب قفل کننده مکانیکی (PTV) است.

دو ساعت جدید طراحی پورشه

پورشه دیزاین همچنین امروز دو ساعت جدید را معرفی می کند: کرنوگراف ۱ – ۹۱۱ ۵۰ سال طراحی پورشه و کرنوگراف ۱ -۱۹۷۲ نسخه محدود.

پورشه 911 نسخه 50 ساله طراحی پورشه 2022

اولی نشان دهنده اولین نمونه از یک کرونوگراف ۱ است که مطابق با طراحی کرونوگراف ۱ اصلی است که برای اولین بار توسط پورشه دیزاین در سال ۱۹۷۲ منتشر شد، و یک لوازم جانبی برای طراحی جدید ۹۱۱ نسخه ۵۰ ساله پورشه است. به جای طراحی برند تاریخی، از لوگو و حروف فعلی استفاده شده است، و شامل یک قاب کریستال یاقوت کبود است که یک روتور سیم پیچی را نشان می دهد که طراحی خود را با چرخ نسخه ویژه ۹۱۱ به اشتراک می گذارد. این نسخه از ساعت نیز حکاکی شده است. با همان تعداد از ۷۵۰ خودروی مربوطه. ماشین و ساعت با هم به قیمت ۱۹۵۸۵۰ دلار MSRP به استثنای ۱۳۵۰ دلار برای تحویل، پردازش و جابجایی فروخته می شوند.

 

مورد دوم به ۵۰۰ واحد در سراسر جهان محدود شده است و برای خرید به صورت جداگانه توسط مشتری با MSRP 7700 دلار در دسترس است. این نسخه از ساعت از نظر اندازه و طراحی کاملاً بدون تغییر نسبت به ساعت اصلی باقی مانده است و دارای بدنه تیتانیومی جامد با لوگوی تاریخی Porsche Design است.

 

پورشه 911 نسخه 50 ساله طراحی پورشه 2022 پورشه 911 نسخه 50 ساله طراحی پورشه 2022 پورشه 911 نسخه 50 ساله طراحی پورشه 2022

فرزانه کلانتری

انتهای پیام/

 

 

عباس مغاری

من عباس مغاری هستم، خبرنگار حوزه خودرو و سردبیر پایگاه خبری خودروپلاس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا