اخبار ویژهقطعه سازی

آیا قیمت تایر طی ماه آینده افزایش می‌یابد؟

میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: از روز گذشته عرضه مستقیم لاستیک خودرو توسط تایرسازان از سامانه جامع تجارت حذف شده است، وزارت صمت به دنبال عرضه «فقط» به شبکه توزیع است.

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»  فروش مستقیم تایر به بازار توسط تولیدکنندگان با دستور وزارت صمت متوقف شده است، این درحالی است که تهیه لاستیک برای مالکان خودروها به چالش تبدیل شده است. در حال حاضر خرید لاستیک با قیمت مصوب که در بازار به آن «قیمت دولتی» می گویند، دچار صف های طولانی و پرداخت هزینه اضافه شده است. اگر وزارت صمت با علم به این موضوع اقدام به حمایت از شبکه توزیع کرده است، نشان از اهمال متولیان و ضعف آگاهی آن ها در خصوص سیاستگذاری برنامه های تولید و عرضه لاستیک دارد.

جمال میرزایی رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص عدم عرضه مستقیم انواع لاستیک خودرو توسط تایرسازان  گفت: از روز گذشته عرضه مستقیم لاستیک خودرو توسط تایرسازان از سامانه جامع تجارت حذف شده است، وزارت صمت در این خصوص اعلام کرده که تایرسازان فقط باید محصولات خود را به شبکه توزیع و نمایندگی ها باید عرضه کنند.

رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران در پاسخ به این سوال  مبنی براینکه تصمیم جدید وزارت صمت با توجه به ماه های پایانی سال التهاب ایجاد می کند، بیان کرد: احتمال ایجاد التهاب جدید در بازار تایر با چنین تصمیمی وجود دارد و اتخاذ این تصمیم به نفع تایرسازان نیست.

میرزایی در پاسخ به این سوال در خصوص احتمال بروزرسانی یا افزایش قیمت تایر طی ماه آینده، اظهار داشت: وزارت صمت حاضر به افزایش قیمت تایر نیست و عرضه محصولات به شبکه توزیع نیز با قیمت مصوب فعلی انجام خواهد شد./بازار

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا