به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، از نقطه نظر طراحی، هیچ اتفاق ویژه ای نیفتاده است. جلوپنجره آبشاری خاص هیوندای هم اکنون فرم مشابهی با دیگر ساخته های این شرکت داشته و سپر نیز کمی تغییر یافته تا راندمان آئرودینامیکی آن بالا رود. در بخش عقب نیز سپر جدیدی نصب شده و جای پلاک نیز […]
به گزارش پایگاه خبری خودرو پلاس، از نقطه نظر طراحی، هیچ اتفاق ویژه ای نیفتاده است. جلوپنجره آبشاری خاص هیوندای هم اکنون فرم مشابهی با دیگر ساخته های این شرکت داشته و سپر نیز کمی تغییر یافته تا راندمان آئرودینامیکی آن بالا رود. در بخش عقب نیز سپر جدیدی نصب شده و جای پلاک نیز تغییر یافته است. همچنین چراغ های عقب گرافیک جدیدی دارند.
سه رنگ بدنه جدید به همراه دو رینگ متفاوت نیز به این مجموعه اضافه شده است. همچنین به طور سفارشی می توان رنگ مشکی را برای سقف انتخاب کرد.
مدل های پریمیوم SE Nav هیوندای i۲۰ دارای صندلی های پارچه ای جدید و سقف پانورامیک بوده و البته کابین آن خیلی تغییر نکرده است. این یک کابین خوب بوده، طراحی منطقی ای داشته و خوش ساخت است. همچنین i۲۰ یکی از جادارترین کابین های کلاس خود را دارد.
بهترین تغییرات کابین اضافه شدن سیستم تهویه مطبوع و صفحه لمسی ۷ اینچی به تریم پایه S است. البته این نسخه فاقد سیستم ناوبری بوده اما تمامی نسخه های i۲۰ ۲۰۱۸ دارای ارتباطات اندروید اتو و اپل کارپلی هستند و بدین ترتیب با گوشی هوشمند خود می توانید به ویژگی های گوناگون دسترسی داشته باشید.
سیستم اطلاعات سرگرمی هیوندای یکی از سیستم های خوب این کلاس بوده اما خب به اندازه سیستم بکار رفته در فولکس واگن پولو نرم و روان نیست؛ اما گرافیک واضح و ترکیب منوهای ساده و میانبرهای فیزیکی باعث شده به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.
مهم ترین تغییر فنی این خودرو اضافه شدن گیربکس دوکلاچه اتوماتیک است. این گیربکس تقریباً مشابه نمونه بکار رفته در مدل آیونیک هیبریدی است و تعویض های نرمی داشته و هیچ ناهنجاری ای نشان نمی دهد. البته این گیربکس اصلاً عالی نیست و گاهی اوقات در مواقع معکوس دادن تعلل می کند اما اگر می خواهید یک سوپرمینی با گیربکس اتوماتیک داشته باشید پس i۲۰ به اندازه کافی خوب خواهد بود.
گیربکس ۶ سرعته دستی هنوز هم در مدل های فول بنزینی بصورت سفارشی قابل انتخاب بوده و البته یک گیربکس ۵ سرعته دستی نیز برای همه ی مدل ها تدارک دیده شده است. هر دو گیربکس تعویض های مشابهی داشته و به اندازه کافی دقیق هستند اما با یک کلاچ تیزتر اوضاع می توانست بسیار بهتر باشد.
گیربکس اتوماتیک i۲۰ فیس لیفت در بریتانیا با پیشرانه ۱ لیتری ۹۹ اسبی همراه می شود. این پیشرانه ۳ سیلندر سرزنده و کم مصرف از نسخه پیش از فیس لیفت گرفته شده اما دارای فیلتر ذرات و تکنولوژی استارت/استاپ بوده و این سیستم در همه نسخه های i۲۰ بصورت استاندارد وجود دارد. این پیشرانه با خروجی ۱۱۸ اسبی نیز در دسترس بوده اما پرفورمنس آن خیلی جالب نیست زیرا منحنی قدرت و گشتاور آن تا دور ۴۵۰۰ پیشرانه یکسان است.
پیشرانه ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی i۲۰ همچنان به عنوان نسخه پایه مطرح است. این پیشرانه نرم تر از نسخه سه سیلندر بوده اما خروجی ۷۴ اسبی آن کم است. دیگر پیشرانه ای دیزلی در دسترس نبوده زیرا هیوندای بی سر و صدا آن را چند ماه پیش بازنشسته کرده است.
سواری و هندلینگ i20 بسیار مشابه نسخه قبل از فیس لیفت است؛ به عبارت دیگر با یک خودروی راحت طرف هستیم اما راحتی آن با پولو قابل مقایسه نبوده و اگرچه پایداری برجسته ای دارد اما فاقد هیجان فورد فیستا می باشد. فرمان بازنگری شده ی هیوندای نیز از حالت مبهم آن کاسته و ستون فرمان نیز لرزش های کمتری دارد؛ اما در واقعیت احساس کمتری نسبت به قبل وجود دارد.
سیستم هشدار خروج از خط، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار بصورت استاندارد در تمامی مدل ها وجود داشته و همه ی مدل ها گارانتی ۵ ساله دارند هرچند این گارانتی با گارانتی ۷ ساله کیا ریو برابری نمی کند. البته از طرف دیگر گارانتی هیوندای محدودیت ندارد اما کیا محدودیت ۱۶۰ هزار کیلومتری دارد.
هیوندای i۲۰ همیشه یک سوپرمینی توانا با برخی نقاط ضعف بوده و به روزرسانی های سال ۲۰۱۸ آن مورد استقبال قرار می گیرند. گیربکس اتوماتیک جدید این خودرو برای رانندگی در شهر عالی بوده و وجود سیستم های اندروید اتو و اپل کارپلی در همه ی مدل ها بهترین تغییر i۲۰ ۲۰۱۸ محسوب می شود. یک گارانتی قوی باعث شده این خودرو انتخاب مناسبی باشد اما در چنین کلاس شلوغ و رقابتی، هیوندای i۲۰ هنوز هم با چالش جلب توجه مواجه است.
منبع:نوداد
نظر شما چیست؟