تعابیر مختلف پلیس از تابلوهای راهنمایی رانندگی!

۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،خیابان‌های تهران چند سالی است که مورد هجوم ماشین‌های رنگانگ قرار گرفته و روز به روز نیز بر تعداد آن افزوده می‌شود، در این میان نه تنها آلودگی و ترافیک حاصل از ازدیاد ماشین‌ها مشکل ساز شده، بلکه عدم وجود مکان مناسب برای پارک نیز خود به معضلی برای صاحبان خودرو […]

به گزارش پایگاه خبری خودروپلاس،خیابان‌های تهران چند سالی است که مورد هجوم ماشین‌های رنگانگ قرار گرفته و روز به روز نیز بر تعداد آن افزوده می‌شود، در این میان نه تنها آلودگی و ترافیک حاصل از ازدیاد ماشین‌ها مشکل ساز شده، بلکه عدم وجود مکان مناسب برای پارک نیز خود به معضلی برای صاحبان خودرو و حتی صاحبان منازل و مغازه‌ها بدل شده است.

ماشین‌ها در حالی به تهران هجوم آورده‌اند که جایی برای پارک شدن ندارند و همانند فرزند بی سرپرستی که بر سر راه مانده است، پس از خروج از کارخانه در خیابان‌ها بی‌جا و مکان می‌مانند.

خیابان‌های تهران امروز خود به پارکینگی بزرگ تبدیل شده‌اند که از شدت خفگی نیاز به پارکینگ دارد. کمبود پارکینگ یک معضل اساسی برای پایتخت به شمار می‌آید و این امر نه تنها صاحبان خودرو، بلکه صاحبان منازل، شرکت‌ها و مغازه‌داران و حتی عابران پیاده را نیز با مشکل روبرو کرده است، چرا که کمبود جای پارک افراد را مجبور به پارک ماشین بر روی پل‌ها و پیاده ‌رو‌ها و مقابل مغازه‌ها کرده و زمینه‌ساز بسیاری از نزاع‌های خیابانی شده است.

لازمه حل معضل پارک ماشین در پایتخت مشارکت شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی است، چرا که در شرایط موجود نه تنها تعداد محدود پارکینگ‌های شهری که باید از سوی شهرداری سامان دهی شود مشکل ساز شده، بلکه نصب گسترده تابلوهای پارک ممنوع در خیابان‌ها که به منظور سامان دهی به خیابان‌ها و کاهش حجم ترافیک نصب شد‌ه است نیز آغاز مشکلی دیگر است؛ به نحوی که در برخی مناطق امکان پارک در چندین کوچه متوالی وجود ندارد.

پارکومتر یا پارک سنج که دستگاهی برای جمع‌آوری پول و پرداخت هزینه پارک خودرو در یک محل خاص برای مدت زمانی محدود است نیز بخش وسیعی از خیابان‌ها را به خود اختصاص داده است؛ اما آیا برای یک کارمند که حداقل هشت ساعت در شبانه روز باید ماشین خود را مقابل درب اداره پارک کند پرداخت چنین هزینه‌ای مقرون به صرفه است؟

در این میان رانندگانی در خیابان‌ها اسیر و سرگردان شده‌اند که نه تابلوهای مختلف راهنمایی و رانندگی به آنان اجازه پارک خودرو در خیابان‌ها را می‌دهند و نه شهرداری‌ها اهتمام جدی و در خور نیازی برای ایجاد پارکینگ دارند. به طور کلی معضل پارک ماشین امروز با تعدد تابلوهای راهنمایی و رانندگی حجم گسترده‌تری به خود گرفته است و پارکومترها مزید به علت!

در حال حاضر شرایط به نحوی شده است که مناطق شلوغ و پر رفت و آمد تهران که ادارات و شرکت‌های مختلف را در خود جای داده‌اند، از بیشترین تابلوهای توقف ممنوع نیز برخوردارند. در این بین تعدد تابلوها نه تنها رانندگان بلکه افسران راهنمایی و رانندگی و سربازهایی که برای نوشتن جرایم ماشین‌ها راهی خیابان‌ها می‌شوند را نیز دچار سردرگمی کرده است.

3شنبه//این پارکینگ نیازمند پارکینگ است/ تعابیر مختلف پلیس از تابلوهای راهنمایی رانندگی

به طور مثال تابلوی توقف ممنوع که در ذیل آن جمله «فقط روز جمعه جهت برگزاری نماز از ساعت ۹ الی ۱۴» درج شده است برای بسیاری از رانندگان محل شک و دودلی برای پارک کردن ماشین است؛ به نحوی که طبق مشاهدات خبرنگاران ایکنا طی هفته گذشته که تعداد مراجعات افسران راهنمایی و رانندگی به خیابان‌های بزرگمهر و قدس نیز افزایش یافته بود، افسران و سربازان راهنمایی و رانندگی نیز نتوانستند پاسخ واحدی در تبیین مفهوم این تابلو بدهند.

طی هفته گذشته افسران مراجعه کننده به خیابان بزرگمهر و قدس از تابلوی توقف ممنوع که در ذیل آن جمله «فقط روز جمعه جهت برگزاری نماز از ساعت ۹ الی ۱۴» سه تعریف متفاوت داشتند؛ به نحوی که یکی از آنان گفت: «توقف فقط در روزهای جمعه جایز است»، دیگری عنوان کرد که «فقط روزهای جمعه توقف در این مکان جایز نیست» و نفر سوم نیز اعلام کرد که «به فاصله ۱۵ متر از تابلو می‌توانید پارک کنید». در این میان جالب‌ترین پاسخ را مأموری داد که گفت: «معنی این تابلو رو دقیقا نمی‌دانم».

برداشت‌های متفاوت افسران راهنمایی و رانندگی مبنایی برای جریمه کردن ماشین‌ها است، در این میان چه کسی پاسخگوی حق الناسی است که به واسطه بی‌اطلاعی نادیده گرفته می‌شود.

انتهای پیام

منبع:ایکنا

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟