آیا ترخیص خودروهای در گمرک مانده دردی از وارد کنندگان دوا میکند

۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خودروپلاس، بیش از یکسال از تصمیمات خلع الساعه در مورد واردات خودرو می گذرد ودر این زمان تا ممنوعیت کلی واردات بسیاری از وارد کنندگان در حال حاضر یا به دلیل عدم تعهدات در زندان هستند یا سرمایه خود را از کشور خارج کرده اند ویا در خوشبینانه ترین […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خودروپلاس، بیش از یکسال از تصمیمات خلع الساعه در مورد واردات خودرو می گذرد ودر این زمان تا ممنوعیت کلی واردات بسیاری از وارد کنندگان در حال حاضر یا به دلیل عدم تعهدات در زندان هستند یا سرمایه خود را از کشور خارج کرده اند ویا در خوشبینانه ترین حالت سرمایه خود را در جایی دیگر هزینه کرده اند  .این تصمیمات باعث شده است تا مشکلات بسیاری برای صنعت خودرو پبش بیاید وبجز سرمایه گذاران بسیاری از صنایع وشرکتهای وابسته به این صنعت دچار مشکل شوند از اسقاط گرفته تا درامد گمرک وشماره گذاری .

اما حالا با دستور رییس جمهور قرار است پس از ماهها انتظار خودروهای در گمرک مانده ترخیص شوند ترخیصی که فقط کمک خواهد کرد تا 95 درصد از مشتریانی که منتطر تحویل خودروی خود هستند به این خودروها برسند حالا سرگذشت سرمایه گذاران پس از تحویل این خودرو ها چه خواهد شد؟

آیا باید بنشینند ومنتظر رفع ممنوعیت خودرو باشند یا باید سرمایه خود را در جایی دیگر هزینه کنند همین موضوع باعث خواهد شد تا سرمایه گذارانی که سالها در واردات خودرو وارایه خدمات به مشتریان این صنعت تجربه کسب کرده اند وارد فاز دیگری از سرمایه گذاری شوند بی شک آنها پس از انتقال سرمایه در مواردی دیگر به سختی دوباره به صنعت خودرو باز خواهند گشت چون بیشک آنان برای سرمایه خود پلنهای 5تا 10 ساله دارند ودر صنعتی سرمایه گذاری خواهند کرد که کمترین ریسک را برای آنها به ارمغان آورد در این میان میتوان به جرات گفت در حوزه سرمایه گذاری در صنعت خودرو یک نسل کشی اتفاق خواهد افتاد وتا زمانی که نسل دیگری از سرمایه گذاران به سراغ این صنعت بیایند سالها باید انتظار کشید .

حوزه صنعت خودرو فضایی نیست که بتوان به راحتی در آن کسب تجربه کرد واین کسب تجربه بی شک متحمل زیان بسیاری برای سرمایه گذاران خواهد بود وعموما سرمایه گذار به سراغ کاری نمیرود که در آن ضرر انباشته خود را افزایش دهد وصنعتی را انتخاب می کند که نیاز به ساختار نیروی انسانی کمتری داشته باشد .

حال باید دیدی وزارت صنعت ،مجلس ودیگر دستگاههای تصمیم گیر چه برنامه ای برای سهم 5درصدی واردات خودرو در نظر خواهند گرفت تا شاهد نسل کشی در زمینه سرمایه گذاران حوزه خودرو نباشیم .

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟