آیا نمایشگاه خودروی تهران بازهم دستوری وبه ضرر خودروسازان برگزار می شود

۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خودروپلاس،یک بار دیگر نمایشگاه خودروی تهران که این بار قرار است در بهمن ماه برگزار شود بر سر زبان ها افتاده و باز همان شرکتی برگزار کننده آن است که تا اینجای کار با رانت بازی های معاون شهردار مشهد که از اعضای قبلی هیات مدیره این شرکت بوده  توانسته سه سال برگزار کننده باشد ودر مشهد هم با رانت های جناب معاون بهترین نمایشگاه ها را در اختیار بگیرد.

نمایشگاه خودروی تهران هر ساله با فشار و اجبار دستگاههای زیر مجموعه وزارت صمت به خودروسازان در دوسال گذشته برگزار شده است واین بار این نمایشگاه با عنوانی برگزار می شود که یک ماه پیش شاهد برگزاری هزاران برابر بهتر از چیزی که سال گذشته بعنوان نمایشگاه خودرو برگزارشد بوده ایم .  

اما سوال اینجاست چرا نمایشگاهی برگزار می شود که نمونه بهتر آن چند ماه پیش برگزار شده است، مگر غیر این است که نمایشگاه خودروی پارسال کمترین مخاطب را در میان تمام نمایشگاه های برگزار شده داشته ودر این میان فقط خودروسازان متضرر شده اند خودروسازانی که بجز هزینه های چند صد میلیونی کار برایشان به جایی رسید که در مقابل مشتریان قرار گرفتند وچندین ماه از اهداف خود دور افتادند 

نمایشگاه خودروی سال گذشته آنقدر ضعیف بود که با توجه به سرو صدا های بی جهت برگزار کننده وزیر صنعت حتی حاضر نشد چند دقیقه در آن حضور پیدا کند

نمایشگاهی که بیشترین مخاطب آن غرفه ای بود با نام بازی های رایانه ای و مخاطب انقدر سر درگم بود که نمی دانست نمایشگاه خودروآمده یا بازی های رایانه ای .

ولی سوال اصلی اینجاست چرا در دوسال گذشته مدیران سازمانهای زیر مجموعه وزارت صمت برگزاری این نمایشگاه برایشان تاا ین حد اهمیت دارد وحاضرند برای برگزاری این نمایشگاه به بدنه صنعت خودرو ضربه بزنند، و تا مدتها این نمایشگاه و اخبار تجمع در آن را بازیچه دست رسانههای معاند جمهوری اسلامی کنند.

چرا مسئولین حاضرند بخاطر حمایت از شرکتی خاص ومدیران یقه سفید آن صنعت کشور را به تمسخر بگیرند ،مگر غیر این است که ایران خودرو وسایپا هر دو در بخش قطعات موفق عمل کردند واین موفقیت را در نمایشگاه قطعات به رخ همه کشیده اند .

آیا مدیران حمایت کننده می دانند سایپا وایران خودرو برای حضور در این نمایشگاه بی جهت باید بیش از 4 میلیارد تومان هزینه کنند ، آیا می دانند بدهی سایپا وایران خودرو به بعضی از قطعه سازان کوچک با همین پول برطرف می شود وآن قطعه سازان کوچک جان می گیرند .

توقع اینجاست که مدیر جوان ایران خودرو ومدیر با سابقه سایپا این بار زیر بار فشار نامه های دستوری بر خی از سازمانهای تابعه وزارت صمت نروند چون بی شک یکبار دیگر خود را در مقابل مشتریان قرار خواهندداد هر چند این دو شرکت صاحب اصلی آنها دولت است ووزارت صمت مدیران آن را تعیین میکند ولی مقیمی و سلیمانی دو مدیرعامل خودروسازی کشور نشان داده اند  در ماه های گذشته هدفشان کار اصولی ودرست  است ومقابل خواسته های غیر منطقی ایستادگی می کنند حال باید دید این دو مدیر عامل مقابل مردم می ایستند یا همچون ماهای گذشته در کنار آنهاقرار خواهند گرفت .  .

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟