ایسوزو در ایران فقط توسط یک شرکت تولید می شود

۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودرو پلاس»، به تازگی یک خودروساز بخش خصوصی از پیکاپی رونمایی کرده است که پیشرانه آن از تولیدات ایسوزو است. این موضوع نیز به صراحت روی درب خودرو با عبارت powerd by isuzu نیز درج شده و مشخص است. اما مشخص نیست که به چه دلیل برخی رسانه ها این […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودرو پلاس»، به تازگی یک خودروساز بخش خصوصی از پیکاپی رونمایی کرده است که پیشرانه آن از تولیدات ایسوزو است.

این موضوع نیز به صراحت روی درب خودرو با عبارت powerd by isuzu نیز درج شده و مشخص است.
اما مشخص نیست که به چه دلیل برخی رسانه ها این مساله را متوجه نشده و گمان کرده اند که قرار است محصولات ایسوزو در این شرکت نیز تولید شود.این در حالی است که این خودروساز ژاپنی شریک تجاری یکی از بزرگترین خودروسازان بخش خصوصی ایران است.تا پیش از تحریم ها نیز محصولات ایسوزو توسط این شرکت تولید و عرضه می شد.در واقع تحریم ها مانع از ادامه همکاری شده اند و گرنه همچنان پیوند تجاری این دو شرکت برقرارو جاری است.به نحوی که در صورت حصول توافق و رفع تحریم ها،همکاری ها از سر گرفته خواهد شد.
با این حال درج نام ایسوزو باعث شده برخی گمان کنند که این شرکت شریک تجاری جدیدی پیدا کرده است. این در حالی است که اینگونه مناسبت‌ها یعنی استفاده از موتور یک شرکت روی محصولات دیگر امری مرسوم است.مانند آسنا که از پیشرانه میتسوبیشی استفاده می کند.اما نه آمیکو به عنوان خودروسازی که موتور میتسوبیشی در قلب پیکاپ آسنایش می‌تپد این ادعا را دارد،نه آرین موتور به عنوان نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن گره ای به ابروهایش زده و ناراحت شده است.
در واقع این بخشی از بازار یابی و فروش شرکت های خودروسازی است.به عبارت دیگر استفاده از موتور ژاپنی در محصولی اروپایی از یک سو همکاری های جهانی خودروسازان را نشان می دهد و از سوی دیگر بیان می کند وقتی شرکتی می بیند که از یک سو ساخت موتور صرفه اقتصادی ندارد و از سوی دیگر توان دانش فنی ساخت قطعه یا مجموعه قطعاتی را،هیچ اصراری بر تحمیل هزینه و یا اتلاف وقت نمی کند.بلکه علاوه تقویت نقاط قوت خود با تعاملاتی که دارد،سعی می کند با انتخاب مناسب برای محصولاتش،در کاهش قیمت تمام شده نیز تلاش کند.
به بیان ساده این عمل یک رفتار معمول و مرسوم در جهان خودروسازی است. به بیان دیگر در حال حاضر نمی توان شرکتی را پیدا کرد که صفر تا صد یک محصول را خودش تولید کند.بلکه آنها به دنبال تولید محصولی با کیفیت،به روز و در عین حال با قیمتی مناسب هستند.آنها به دنبال این هستند که بتوانند با هم افزایی سهم مناسبی از فروش داشته و ضریب نفوذ خود را افزایش بدهند.بنابراین استفاده از موتور یک برند دیگر در محصول یک شرکت خودروساز نه به معنای اعطای امتیاز است و نه به منزله تولید محصولات آن برند در کشوری دیگر تلقی می شود.این امر یک مورد عادی است.
بنابراین استفاده از موتور ایسوزو در پیکاپی که جدیدا رونمایی شده است،نمی تواند دلیلی بر تولید محصولات ایسوزو باشد.در همین حال یک جست و جوی ساده نشان میدهد که مدیریت و عوامل هر دو شرکت به قدری با تجربه و باسابقه و آشنا به خودروسازی هستند که از سایه این حاشیه ها رنگ‌نبازند و بدون توجه به شایعه ها و شائبه ها به دنبال بازارهاي هدف خود هستند.

عباس مغاری

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟