بوی تغییر در مشام وزارت صمت

۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۳

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودرو پلاس»، طی حکمی امید قالیباف به سمت سخنگویی وزارت صمت منصوب شد. نکته پرسش برانگیز نیز همین است.آیا قرار است از این به بعد شاهد شکل گیری اشل یا چارت جدید در وزارت صمت باشیم و فاطمی امین را مبدع این سمت بدانیم؟ یا اینکه نحوه و نوع عملکرد و […]

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودرو پلاس»، طی حکمی امید قالیباف به سمت سخنگویی وزارت صمت منصوب شد. نکته پرسش برانگیز نیز همین است.آیا قرار است از این به بعد شاهد شکل گیری اشل یا چارت جدید در وزارت صمت باشیم و فاطمی امین را مبدع این سمت بدانیم؟ یا اینکه نحوه و نوع عملکرد و کار کرد مدیر کل ارتباطات وزیر صمت را مجبور به انتخاب و انتصاب سخنگو کرده است. هر چند قالیباف یک چهره شناخته شده و اقتصاد خوانده و اگاه به امور محسوب می شود.اما در عین حال ایجاد چنین سمتی پرسش برانگیز است. البته برای این پرسش می توان دلایلی نیز پیدا کرد،از جمله عدم ارتباط گیری صحیح و یا گزینشی با رسانه ها. به عنوان مثال در دیدار اخیر وزیر صمت از خودروسازان خصوصی و دولتی به شدت جای خالی رسانه های تخصصی اشکار بود.هر چند در حرفه ای بودن خبرنگاران ایرنا و تسنیم حرفی نیست.ولی آیا این رسانه ها تخصصی هستند؟ آیا از زیر و بم مشکلات ،توانایی ها و سایر مسایل صنعت خودرو اگاهی کامل دارند؟ آیا این رسانه های غیر تخصصی توان انتقال مسائل دو طرف را دارند ؟ پرسش دیگر اینکه آیا این نوع انتخاب نشان از عدم اشراف به حوزه مسئولیت ندارد؟ آیا واقعا جای ایرنا در کنار وزیر در یک خودروساز خصوصی بود؟ مساله دیگر عدم ارتباط یا تلاش برای ارتباط قشمی با رسانه های تخصصی حوزه صنعت است.ارتباطی که به رغم تلاش رسانه ها تا کنون شکل نگرفته است و در نشست های خودرویی رسانه های عمومی و غیر تخصصی حضور دارند.
مثلا در نشست هایی که برای قاچاق قطعه برگزار می شود یک رسانه خودرویی حضور ندارد و تنها از طریق کانال ها اخبار مخابره می شود.برای روابط عمومی وزارت صمت مهم هم نیست که خبر منتشر شود یا خیر.این در حالی است که خبرنگاران حوزه خودر‌و به شدت با طرف های این موضوع درگیر و در ارتباط هستند.در واقع قطعه سازی یکی از زیر مجموعه های رسانه های حوزه خودرو به شمار می رود.اما گویا حسین زاده قشمی نه آنها را به رسمیت می شناسد ‌و اهمیتی برای شان رسانه های این حوزه قائل است.
کمتر رسانه حوزه خودرو را می توان سراغ گرفت که با وی دیدار و گفت وگوی نزدیک داشته است.به نظر می رسد عواملی این چنین در سایر حوزه ها و عدم توانایی اصولی و درست رتق و فتق امور وزیر را بر آن داشته است که برای وزارت صمت،سخنگو برگزیند.البته شاید این مساله ابتدای یک تغییر در ارتباطات وزارت صمت باشد و امکان دارد آرام آرام کسی که پشت میز ریاست مدیریت کل ارتباطات وزارت صمت نشسته است، مجبور شود کشوها را خالی کند.در هر صورت در کارنامه خودرویی حسین زاده قشمی نمره خوبی در ارتباط با رسانه های خودرویی دیده نمی شود.شاید در سایر حوزه ها نیز این موضوع صدق کند.

انتهای پیام /

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟