خنجر ارتباطات وزارت صمت بر سینه فاطمی امین

۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
خنجر ارتباطات وزارت صمت بر سینه فاطمی امین

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، یکی از اصلی ترین وظایفی که ارتباطات یک سازمان،نهاد و ارگان به عهده دارد، ارتباط صحیح با رسانه ها و بیان دستاوردها و عملکرد ها است.در واقع با توجه به تقسیمات کاری صورت گرفته در آن سازمان یا نهاد،وظیفه ونقش اصلی ارتباطات این است که گروه هدف را از […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، یکی از اصلی ترین وظایفی که ارتباطات یک سازمان،نهاد و ارگان به عهده دارد، ارتباط صحیح با رسانه ها و بیان دستاوردها و عملکرد ها است.در واقع با توجه به تقسیمات کاری صورت گرفته در آن سازمان یا نهاد،وظیفه ونقش اصلی ارتباطات این است که گروه هدف را از عملکرد دستگاه مطبوع خود آگاه سازد.

به بیان ساده ارتباطات هر سازمان مانند پلی است که بین مردم یا جامعه هدف قرار دارد.اما به نظر می رسد که ارتباطات وزارت صمت چندان اعتقادی به وظیفه ندارد و چنین نقشی را ایفا نکرده است.

حال یا مشخص نیست که آگاهی و آشنایی با این وظیفه ندارند و یا اینکه شان خود را بالاتر از ارائه گزارش به مردم و رابطه آنها یعنی خبرنگاران می دانند.در این میان به نظر می رسد یکی از اقدامات انجام شده تشکیل یک گروه واتزآپی و انتشار گزارش های مرتبط با وزارت صمت است.حال اگر رسانه ای که عضو است دوست داشت کار کند که کار کرده است  و اگر هم نخواست کار نکند.گویا در این فقره کاملا دموکرات بوده و انتخاب با افراد است.در این میان یک نکته اما بسیار قابل تامل است.چرا وزیر به یکباره برای بیان دستاوردهای نزدیک به یک سال صدارت خود به تکاپو افتاده است.

آیا ارتباطی بین اعلام وصول استیضاح و این تلاش ها وجود دارد که درست شب همان روزی که سخنگوی هیات رئیسه مجلس از استیضاح سخن می گفت وی در برنامه گفت وگو تلویزیونی فصل اول حضور پیدا می کند.برنامه ای که در آن فاطمی امین با بیان عملکرد و ارائه آمار می خواهد به صنعت خودرو طبیبانه نگاه شود.آیا این سخن به معنی فرجه خواستن نیست.

در همین حال این پرسش نیز مطرح است که چرا طی مدت زمانی که وی نفر اول وزارت صمت شده ،کسی از برنامه های وی مطلع نشده است.آیا قرار بوده است که کارهایی که وی انجام می دهد مخفی بماند یا اینکه آن بخش از وزارت خانه که وظیفه اش انتقال اطلاعات است به درستی عمل نکرده است.به نظر می رسد که شق دوم این قضیه صادق تر باشد.

چرا که پنهان کاری در اموری که به طور مستقیم با زندگی و کسب وکار مردم ارتباط دارد را هیچ عقل سلیمی روا نمی دارد.بنابراین آیا واقعا مدیرارتباطات وزرات صمت می داند که در کجا قرار گرفته و چه وظیفه ای دارد؟آیا وی می داند که وظیفه وی تنها همراهی با وزیر در جلسات مختلف نیست وبرآیند این جلسات ودستاوردها باید رسانه ای شود تا عموم مردم آگاهی کاملی نسبت به امور داشته باشند؟

مشاهده به روزترین قیمت خودرو داخلی ، قیمت خودرو خارجی و قیمت موتور سیکلت را از رسانه خبری خودروپلاس دنبال کنید “

از سوی دیگر به نظر می رسد که حسین زاده قشمی ارتباط خوبی نیز با انتقاد ندارد.این ازجایی مشخص می شود که در اکثر نشست های خبری مرتبط با حوزه وزارت صمت، رسانه هایی حضور دارند که کمتر تیغ نقد کشیده اند و مانند یک راوی آنچه که رخ داده است را بیان می کنند.این در حالی است که این رسانه های منتقد و نه معاند هستند که همواره دلسوزانه مشکلات مردم را رصد کرده و نسبت به انتقال آنها حساسیت داشته و برای آن تلاش می کنند.

در واقع نقد هم می تواند نشانه ای از مهم بودن حوزه تحت پوشش داشته  و هم می توان نقشی راهگشا داشته باشد.چرا که یک منتقد بدون حب و بغض می تواند نقاط نامطلوب را دیده و آن را بیان کند.با این حال دایره رسانه هایی که ارتباطات وزارت صمت دور خود جمع کرده است نشان می دهد که آنها چندان ارتباط خوبی با نقد نداشته و رسانه منتقد را حذف خواهند کرد.

به بیان ساده اینگونه به نظر می رسد که آنها قصد دارند بر خلاف واقعیت، تصور دیگری را به مافوق خود ارائه کنند.اما مساله مهم این است که اگر فضای بیرون پر از آلودگی و بوی های نامطبوع باشد به هر حال اگر چه دیر ولی از روزنه ای به مشام ها خواهد رسید.به بیان ساده نقد و برخورد نقد شوند مثل ثواب سلام و جواب سلام است.

بنابراین در این میان از یک پذیرش نقد از خود نقد بسیار مهم تر و واجب تر است و از سوی دیگر نشانه شجاعت نیز به شمار می آید.چرا که فرد نقد شونده با شجاعت نقص خود را پذیرفته و برای رفع آن تلاش می کند. با این حال گویا این رویه در وزارت صمت مرسوم نیست و قرار است اخبار گل و گلاب و بلبل به گوش وزیر برسد.با این حال به نظر می رسد که با حضور وزیر در برنامه تلویزیونی فصل اول ،حضور در پیش خطبه های نماز جمعه،بازدید سرزده از سازمان حمایت ،این بوی خوش از مشامش خارج شده باشد.

با این حال اما بازهم ارتباطات وزرات صمت نمی خواهد واقعیت را بپذیرد.چرا که در نشست خبری امروز وزیر صمت نیز جای رسانه های منتقد بازهم خالی است.بنابراین آیا این رفتار وزرات ارتباطات همان خنجری نیست که یک نفر از خودی می خورد؟آیا می توان نقش ارتباطات وزرات صمت را در استضاح فاطمی امین نادیده گرفت.

 

” جدیدترین اخبار خودرو داخلی و اخبار خودرو خارجی را در رسانه خودرو پلاس دنبال کنید “

عباس مغاری

انتهای پیام /

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟