ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال را داریم

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صادرات کشور به لحاظ ارزشی در ۱۰ ماهه امسال به ۲۶ میلیارد دلار رسید، گفت: در کشور سالانه ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو را داریم.

علیرضا رزم‌حسینی در برنامه انتهای الوند با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی، معدنی و تجاری پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بیان کرد: رزم حسینی با اشاره به دیگر آمار‌ها گفت: ظرفیت تولید خودرو از ۱۶۰ هزار دستگاه سالیانه در اول انقلاب به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه در حال حاضر رسیده است، البته ارتقاء کیفیت خودرو‌ها حائز اهمیت و در دستور کار است.از ظرفیت تولید ۷ میلیون تنی سیمان در اول انقلاب هم اکنون به ظرفیت تولید ۸۸ میلیون تن رسیده ایم و در حوزه سیمان اکنون یک صادر کننده می‌باشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص حوزه لوازم خانگی، نیز بیان کرد: قبل از انقلاب تنها دو برند (ارج و آزمایش) در این حوزه فعال بودند، اما اکنون با وجود همه تحریم‌های ظالمانه و خروج شرکت‌های خارجی تولید لوازم خانگی ازکشورمان، ۵ شرکت داخلی با برند‌های معروف در این حوزه فعال هستند که صادرات نیز انجام می‌دهند.

رزم حسینی بیان داشت: با تمام این شرایط سخت، اما کارخانجات لوازم خانگی سه شیفته کار می‌کنند، صادرات به کشور‌های آسیایی (عراق و سوریه) انجام می‌دهند و حتی با خرید بعضی برند‌های خارجی صادرات به کشور‌های اروپایی از جمله ایتالیا را هم انجام می‌دهند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حاصل شده در بخش‌های دیگر اضافه کرد: در حوزه پتروشیمی قبل از انقلاب ظرفیتی نداشتیم، اما اکنون به ۷۷ میلیون تن ظرفیت تولید رسیدیم و در این حوزه صادر کننده هستیم. همچنین در حوزه صنایع غذایی پیشرفت‌های خوبی به دست آمده است و صادرات ۵ میلیارد دلاری در این حوزه داریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به صادرات شیرینی و شکلات ایران به ۵۸ کشور دنیا اشاره کرد و گفت: در این حوزه پیشرفت‌های خوبی به دست آمده است و به عنوان نمونه فقط یک شرکت تولید آشامیدنی در خراسان رضوی به بیش از ۶۰ کشور دنیا محصولات خود را صادر می‌کند.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟