معوقات سایپا را با تمام چالش ها به صفر رساندیم

۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸

قائم مقام گروه خودرو سازی سایپا در امور فروش و خدمات پس ازفروش خبر از پایان معوقات گروه خودروسازی سایپا داد.

به گزارش خبر نگار پایگاه خبری خودرو پلاس، صبح امروز نشست خبری با حضور قائم مقام گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش در محل سالن اجتماعات شرکت سایپا دیزل برگزارشد در این نشست مجید باقری در ابتداضمن ارج نهادن مقام والای شهدای ۱۷ شهریور به شاخص های تولید خودرو در شرکت های خودروسازی پرداخت وی افزود شاخص هایی همچون نظام تولید و تامین و نیروس انسانی پارامتر هایی است که در تولید خودرو تاثیر گذار است .

باقری خاصر نشان کرد در مقطعی بالغ بر ۵۰۰ هزار تعهد معوق در گروه خودروسازی سایپا ایجاد شده بود که بخش عظیمی از این معوقات بدلیل تحریمها صورت گرفته بود زیرا دشمن بخش خودروسازی را هدف گرفته بود تا بتواند ضربه بزرگی به ایجاد اشتغال در کشور وارد آورد که تا نتوانست به نتیجه برسد .

وی ادامه داد:چالشهای پیش روی سایپا می توان به طرح اتو خدمت بود که از طرحی برای گرفتن سود به معوقات تبدیل شد، در چالش بعدی شرکایی بودن که به یکباره با توجه به ثبت نام های گسترده پشت ما را خالی کرد و ما رادر مقابل خریداران قرار دادو چالش مهم بعری فروش های سبدی به نمایندگان و یا شرکتها بود که با مشکل بر خورد کردیم و در ادامه چالشهای قطعات مهم و اساسی خودرو و قطعی برق و کرونا چالشهای پیش روی سایپا بود که توانستیم به همه آنها فائق بیاییم.

باقری در خصوص خودروهای سایپا دیزل نیز گفت:با توجه به قرارداد منعقد شده با دانگ فنگ بزودی معوقات این شرکت نیز ساماندهی خواهد شد .

باقری از مردم و مشتریان این گروه خودروسازی خولست تا از طرح های جذاب سایپا استفاده نمایند .

سپس باقری در ادامه به سوالات خبرنگاران در خصوص امور فروش و خدمات پس از فروش  پاسخ داد:

زمستان طلایی برای سایپا در راه است 

باقری در اولین سوال خبرنگاران در خصوص شاهین گفت :۱۰ هزار خودرو شاهین تا کنون تحویل مشتریان شده و در حال عبورو مرور در جاده های کشور است وی در خصوص آریا و اطلس نیز افزود در بهمن و اسفند آریا و اطلس به تولید آزمایشی خواهد رسید و شاهین با گیربکس اتومات دی ماه عرضه خواهد شد .

با واردات خودرو نه مخالم هستیم ونه در گذشته بودیم 

قائم مقام سایپا در خصوص واردات خودرو و طرح مطرح شده در  مجلس افزود:هیچ مشکلی با واردات خودرو نداریم و نداشته ایم و اگر این طرح ویا طرح واردات خودروهای دست دوم هم نیز تصویب شود برای خودرو سازان داخلی مشکلی ایجاد نخواهد کرد .

مصوبه شورای رقابت با قوانین مغایرت دارد 

باقری در خصوص مصوبه شورای رقابت نیز خاطر نشان کرد :انتظار میرود در چنین مصوباتی شرایط خودروسازان ک شرایط کشور لحاظ شود و نمایندگانی از خودروسازان حضور داشته باشند این مصوبه و مبحث فریز شدن پرداختی مشتریان باعث خواهد شد تا سهامدران شرکتهای خودروساز دچار  ضرر و زیان شوند و این مصوبه کاملا با قوانین اعمال شده در خودروسازی ها مغایرت دارد و گروه خودروسازی سایپا و ایرانخودرو در حال نگارش نانه اعتراضی به این مصوبه به مراجع ذیصلاح هستند زیرا چنین مصوباتی تولید را کاهش خواهد داد و برنامه های توسعه محصول را تعطیل خواهد کرد.

پیش فروش تا تعیین تکلیف مصوبه شورای رقابت نخواهیم داشت

وی در خصوص پیش فروش های آتی گفت:فعلا با مشخص نشدن تکلیف این مصوبه هیچگونه پیش فروشی نخواهیم داشت اما در مهر ماه یک یا دو برنامه فروش فوق العاده خواهیم داشت وی لفزود اگر چنین مصوبه ای نبود حتما پیش فروش داشتیم ولی این مصوبه معادلات را بر هم زد.

 

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟