معین خودرو با تویوتای چینی تو زرد از آب درآمد

۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

به گزارش پایگاه خبری «خودرو پلاس» ، تویوتا یکی از محبوب ترین و شناخته شدن ترین برندهای خودرو در ایران است. این برند در ایران بیش از نیم قرن سابقه حضور دارد.کیفیت ، سرسختی و تنوع از جمله مزیت های این برند به شمار می روند. پیش از تحریم ها و ممنوعیت ها نیز مدل […]

به گزارش پایگاه خبری «خودرو پلاس» ، تویوتا یکی از محبوب ترین و شناخته شدن ترین برندهای خودرو در ایران است. این برند در ایران بیش از نیم قرن سابقه حضور دارد.کیفیت ، سرسختی و تنوع از جمله مزیت های این برند به شمار می روند. پیش از تحریم ها و ممنوعیت ها نیز مدل های مختلف این جان سخت ژاپنی نیز توسط یکی از شرکت های کهنه کار در ایران عرضه می شد.

با ممنوعیت واردات ، ورود تویوتا هم مانند برندهای دیگر ممنوع شد.اما قیمت های بازار و همچنین بازارداغ محصولات این برند نشان می دهد که همچنان این خودروها محبوبیت خود را حفظ کرده و در جایگاه خاص خود استوار هستند.

با این حال بازار به شدت در عطش ورود محصولات جدید این برند محبوب ژاپنی می سوزد.

با از سرگیری واردات هم اعلام شد که محصولات ژاپنی از جمله خودروهایی هستند که ورودشان به کشور مانعی ندارد. در همین شرایط برخی شرکت ها از جمله ایرتویا(آریتا ) برای حضور مجدد در حوزه واردات درخواست اخذ مجوز دادند.

اما بر خلاف تصور این معین خودرو اروند بود که در دور جدید واردات مدعی واردات این برند ژاپنی شد.در واقع پیش از اعلام رسمی این موضوع چند شرکت قصد داشتند با تویوتا به بازار ورود کنند که معین خودرو یکی از آنان بود.

با مشخص شدن تکلیف برخی شرکت ها،معین خودرو اروند که پیشتر در قالب یک شرکت و با نام معین موتور،محصولات پورشه را عرضه می کرد، مدعی عرضه محصولات تویوتا شد.

در این شرایط با توجه به سابقه این شرکت و همکاری با برند مطرح و خوشنام ژاپنی ، اعتماد زیادی نسبت به این شرکت شکل گرفت.اما همه چیز در اولین نشست خبری این شرکت به باد رفت.از ورود خودروهای تویوتای ژاپن به ایران خبری نیست و بازهم قرار است این شرکت به نام تویوتا محصولات چینی به ایران وارد کند.

در واقع به رغم امکان تهیه تویوتا از بازارهای مختلف معین خودرو سراغ کمپانی FAW رفته و تویوتا هایی که این شرکت فقط برای بازار چین تولید می کند را می خواهد به اسم شرکت مادر وارد ایران کند.

البته این شرکت مدعی واردات نیسان نیز هست.درخصوص نیسان نیز همین قصد را دارد.چون از سه مدلی که روی سایت خود بارگذاری کرده است هم یکی از بازار هند خواهد آمد و مابقی نیز چینی هستند.

این در حالی است که بعضی دیگر از شرکت های فعال در عرصه واردات به رغم تمام مشکلات و سختی ها توانسته اند ادعای خود را ثابت کنند.

در این شرایط باید دید که به چه علت معین خودرو خواسته با تبلیغات و هیاهو درباره واردات خودروهای ژاپنی ، سراغ محصولات چینی رفته است.

البته بسیاری از شرکت ها نیز این گونه عمل می کنند.اما تفاوت آنها با این شرکت در این است که حداقل صداقت داشته این موضوع را اعلام می کنند.

این درحالی است که مصرف کنندگان به شدت به دنبال خودروهای غیر چینی هستد. حتی به این منظور به واردات خودروهای دست دوم نیز تن داده اند. با این وجود معین خودرو قصد دارد که از وضعیت بازار سوء استفاده کرده و با استفاده از وضع فعلی ، خودروی چینی را به نام ژاپنی به مردم بفروشد.

این رفتار معین خودرو مصداق بارز خیانت به اعتماد مردم و سوء استفاده از وضعیت بازار است.

عباس مغاری

انتهای پیام /

اولین نفر امتیاز دهید