نمایشگاه کروز برای استفاده از توانمندی قطعه سازان

۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری«خودروپلاس»، در همین راستا نمایشگاه خودکفایی صنایع تولیدی کروز به منظور بازدید قطعه سازان داخلی از تاریخ 15 شهریور آغاز به کار کرده و تا 20 شهریورماه نیز ادامه دارد. هدف این شرکت از برگزاری این نمایشگاه بازدید قطعه سازان داخلی از دستاوردهای این شرکت است تا با قطعه سازانی که […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری«خودروپلاس»، در همین راستا نمایشگاه خودکفایی صنایع تولیدی کروز به منظور بازدید قطعه سازان داخلی از تاریخ 15 شهریور آغاز به کار کرده و تا 20 شهریورماه نیز ادامه دارد. هدف این شرکت از برگزاری این نمایشگاه بازدید قطعه سازان داخلی از دستاوردهای این شرکت است تا با قطعه سازانی که آماده همکاری هستند، قرارداد همکاری منعقد کند.

در این رابطه عضو هیات مدیره کروز تصریح کرد: شرکت کروز از تمام کسانی که دارای ایده و یا طرحی در حوزه دانش و تکنولوژی صنعت خودرو و قطعه هستند استقبال می کند.
بهروز حبیبی با بیان اینکه در این نمایشگاه بخشی از قطعاتی که داخلی سازی شده است به نمایش درآمده اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 300 تامین کننده و مجموعه های کوچک و بزرگ در حوزه های مختلف از جمله انواع و اقسام قطعات فلزی، غیرفلزی شیمیایی و پلیمری با ما همکاری دارند. تلاش ما این است که بتوانیم با توجه به رویکرد سازمان مبنی بر کارآفرینی و ایجاد اشتغال، تا حد امکان بتوانیم نسبت به برون سپاری قطعاتمان اقدام کنیم.
این عضو انجمن همگن قطعه سازان تصریح کرد:سعی داریم تولید قطعات وارداتی را با توجه به دانش، تکنولوژی و مهارت هایی که در کشور وجود دارد، به تامین کننده های داخلی واگذار کنیم.
وی ادامه داد: در سالهای گذشته نهضتی را با هدف کمک به شرکت هایی که توان تولید قطعات های تک را داشتند آغاز کردیم. فعالیت کروز نیز در حوزه داخلی سازی قطعات از سال 90 آغاز شده است .به این وسیله و با بهره گیری از مهارت و توانمندی تامین کننده های قطعات، تولید برخی قطعات را با حفظ کیفیت در دستور کار قرار دادیم. بنابراین می توان گفت که این نمایشگاه حاصل 10 سال تلاشی است که مجموعه قطعه سازان و ما انجام دادیم تا به این نقطه دست پیدا کنیم.
عضو هیات مدیره کروز افزود : علاوه بر اینکه از سازندگان، تامین کنندگان و مجموعه هایی که امکان همکاری با ما را دارند دعوت می کنیم که از این نمایشگاه و دستاوردهای مجموعه دیدن کنند، از آنها میخواهیم که اگر زمینه همکاری مشترک با مجموعه کروز را دارند، با ما وارد همکاری شوند.
حبیبی در ادامه با اشاره به اینکه نهاده های تولید نقش اساسی را در قیمت تمام شده کالا بازی می کنند تاکید کرد: این نهاده ها در کشور ما در بسیاری از موارد گرانتر از قیمت FOB و قیمت هایی هست که در سایر کشورها عرضه می شود. چرا که تامین قطعات و مواد اولیه در کشور ما تابع سه پارامتر نوسانات بازار ارز، بازار عرضه و تقاضا و قیمت جهانی آن نهاده تولید است.
عضو انجمن همگن قطعه سازان ادامه داد: هزینه های تولید در کشور هر روز بالا می رود در حالی که کشورهای دیگر تسهیلات و مشوق های قابل توجهی را برای تامین کنندگان و تولیدکنندگان کالا در نظر می گیرند. از این رو با توجه به شرایطی که وجود دارد، قیمت تمام شده قطعات خیلی در کشور ما بالا تمام می شود.
وی افزود: اما تفکر برخی افراد شاید این باشد که قطعاتی که داخلی سازی می شوند باید قیمت های پایین تری هم داشته باشند در حالی که داخلی شدن قطعات اگر با حفظ کیفیت و مشخصات فنی محصول بر اساس استاندارد مورد نظر باشد، چندان تاثیری در قیمت نخواهد داشت .
عضو هیات مدیره کروز تاکید کرد: باید این موضوع را برای تامین کننده های داخلی که در حال حاضر در شرایط بسیار سختی به سر می برند و تلاش می کنند که زنجیره تولید را تامین کنند تا خودروساز به مشکل برنخورد، مورد توجه قرار دهیم و این ذهنیت از فکر خیلی ها پاک شود.
این فعال صنعت قطعه سازی همچنین تصریح کرد: برخی اعتقاد دارند که چون کالا داخلی است، پس کیفیت ندارد و قیمتش هم باید پایین باشد در حالی که اینطور نیست.ما بر اساس نقشه ها، مدارک فنی و درخواست های خودروسازان کار میکنیم. بنابراین قطعاتی را میسازیم که مورد نظر خودروساز و مورد تایید آنها باشد.
حبیبی اضافه کرد: بنابراین هر خودروسازی در هر اشلی که تمایل داشته باشد با ما کار کند، این امکان برای ما و دیگر قطعه سازان وجود دارد. همانطور که قطعات مورد نیاز برخی از خودروسازان خارجی را تامین کردیم و از نظر کیفی نیز ساخت قطعات ما هیچ مشکلی نداشت.
عضو هیات مدیره کروز تاکید کرد: بر این اساس وقتی در مورد کیفیت خودرو بحث می شود، کیفیت قطعات مورد نظر نیست. چرا که قطعات ،حاصل درخواست مورد نظر خودروساز است و بر اساس نقشه ها و مدارک فنی خودروساز تولید و به خودروساز تحویل داده می شود.
حبیبی همچنین در خصوص نمایشگاه قطعات کروز بیان کرد: بخش عمده قطعاتی که در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شده است، در محصولات ما استفاده می شود. ما بیش از 2400 کد فعال قطعه داریم که به خودروسازانی از جمله گروه بهمن، ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو می دهیم. همچنین ما 15 مجموعه تولیدی داریم که هر کدام بخش هایی از خودرو را آماده می کنند و به خودروساز تحویل می دهند و بیشتر این قطعات در مجموعه های خودمان استفاده می شود.

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟