پورشه تایکان GTS سدان 2022 و تایکان جی تی اس اسپرت توریزمو

۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
پورشه تایکان GTS

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، فرقی نمی کند قدرت محرکه داشته باشدیانه ، نوع GTS هر پورشه ترکیبی بهینه از عملکرد و تجمل است، بدون اینکه قابلیت استفاده روزمره را قربانی کند. سدان Taycan GTS و Taycan GTS Sport Turismo نمونه ای از این تمایز هستند. استایل و عملکرد پیشرفته و همچنین تنظیم منحصر […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، فرقی نمی کند قدرت محرکه داشته باشدیانه ، نوع GTS هر پورشه ترکیبی بهینه از عملکرد و تجمل است، بدون اینکه قابلیت استفاده روزمره را قربانی کند. سدان Taycan GTS و Taycan GTS Sport Turismo نمونه ای از این تمایز هستند. استایل و عملکرد پیشرفته و همچنین تنظیم منحصر به فرد سیستم تعلیق و صدای اسپرت الکتریکی در میان مجموعه ای از تغییرات که نشان می دهد این اولین GTS الکتریکی است.

 

پورشه تایکان GTS سدان 2022 و تایکان جی تی اس اسپرت توریزمو

قیمت سدان تایکان GTS از 131400 دلار شروع می شود در حالی که قیمت تایکان GTS Sport Turismo از 133300 دلار آغاز می گردد. قیمت هیچکدام شامل 1350 دلار هزینه تحویل، پردازش و جابجایی نیست. هر دو مدل تایکان GTS اکنون برای سفارش در اروپا و امریکا امکان پدیر است  و تحویل آن از سه ماهه دوم سال 2022 آغاز می شود.

شباهت ها

تایکان GTS سدان و GTS Sport Turismo دارای همان موتور جلویی تک سرعته آهنربای دائم، موتور عقب آهنربای دائم بزرگتر با قطر 245 میلی متر و طول فعال 210 میلی متر و گیربکس دو سرعته عقب هستند.همه اینها در مجموع قدرت خروجی 590 اسب بخار را با Launch Control فراهم می‌کند و مدل‌های GTS را بین تایکان 4S (462 اسب بخار) و تایکان توربو (670 اسب‌بخار) قرار می‌دهد.

مانند تایکان توربو و تایکان توربو S، تایکان GTS استاندارد با باتری عملکردی 93.4 کیلووات ساعتی پلاس عرضه می‌شود و معماری 800 ولتی آن به این معنی است که می‌تواند تقاضای مداوم را برطرف کند و در عین حال افزایش گرما را به حداقل برساند. این به معنای سرعت شارژ بالای 270 کیلووات است و بخشی از دلیلی است که می تواند از 5 تا 80 درصد در 22.5 دقیقه شارژ شود، در حالی که هر دو مدل را از 0 تا 60 مایل در ساعت در 3.5 ثانیه شتاب می دهد. در داخل تایکان GTS، داشبورد چند صفحه‌نمایش آشنا و وضعیت صندلی ارگونومیک و اسپرت باقی مانده است. و بسیاری از فناوری‌های استاندارد و ویژگی‌های راحتی سایر خودروهای اسپورت تایکان، مانند Apple CarPlay و Android Auto، کنترل آب و هوای خودکار، پورشه اتصال با پورشه شارژ برنامه‌ریز نیز به صورت استاندارد در انواع GTS ارائه می‌شوند.

پورشه تایکان GTS سدان 2022 و تایکان جی تی اس اسپرت توریزمو

تفاوت

اگرچه اجزای متعددی از خانواده تایکان GTS از مدل برتر تایکان به ارث رسیده است، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد. از نظر بصری، GTS از نمای جلوی SportDesign، و دامن‌های جانبی SportDesign و تزئینات شیشه‌های جانبی به رنگ مشکی براق استفاده می‌کند. دیفیوزر عقب دارای یک منبت مشکی براق است.

دامن‌های کناری دارای نشان‌های GTS هستند و نشان‌ها در قسمت عقب به رنگ مشکی مات هستند. چرخ استاندارد 20 اینچی Taycan Turbo S Aero Design دارای روکش انحصاری مشکی ساتن است و نوار چراغ عقب دارای نشان پورشه به رنگ مشکی است. در نهایت، چراغ های جلو LED-Matrix-Design با PDLS Plus به رنگ مشکی رنگ شده اند و قسمت پایینی آینه های بیرونی به رنگ بدنه رنگ آمیزی شده اند در حالی که پایه آن به رنگ مشکی است.

پورشه تایکان GTS سدان 2022 و تایکان جی تی اس اسپرت توریزمو

اگرچه سیستم تعلیق و عملکرد از مدل بالا تایکان منتقل شده است، کالیبراسیون و تنظیم همه به GTS سفارشی شده است. تمام ویژگی‌های عملکرد استاندارد و اختیاری ماساژ داده شده‌اند تا خودرو حتی بیشتر از قبل پاسخگو و به جاده متصل شود.

سیستم ترمز استاندارد از همان کالیپر قرمز شش پیستونه جلو و چهار پیستونه عقب مانند 4S استفاده می کند، اما به روتورهای جلویی بزرگتر 390 میلی متری (در مقابل 360 میلی متری تایکان 4S) مجهز است. اندازه روتور عقب مانند 4S است و 358 میلی متر است. ترمزهای با پوشش سطحی پورشه با روکش کاربید تنگستن و ترمزهای کامپوزیت سرامیکی پورشه نیز موجود هستند. حتی صدای اسپورت برقی پورشه نیز به گونه‌ای تنظیم شده است که برای تماشاگران و مسافران به طور یکسان عمیق‌تر و بلندتر باشد.

انتهای پیام/

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟