چالش تیگو 7 پرو و خبرنگاران در پیست آزادی+ تصاویر

۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
تجریه رانندگی با تیگو 7 پرو کراس اوور زیبای مدیران خودرو +تصاویر و مشخصات فنی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس» ، سال 96 بود که مدیران خودرو با عرضه نیگو 7 خط و نشانی برای رقبای خود در بازار کشید خودرویی که باوحود داشتن رقبای ژاپنی و کره ای توانست در بازار جایگاه ویژه را به خود اختصاص دهدو حالا پس از چند سال مدیران خودرو این خودرو را […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس» ، سال 96 بود که مدیران خودرو با عرضه نیگو 7 خط و نشانی برای رقبای خود در بازار کشید خودرویی که باوحود داشتن رقبای ژاپنی و کره ای توانست در بازار جایگاه ویژه را به خود اختصاص دهدو حالا پس از چند سال مدیران خودرو این خودرو را با پسوند پرو و طراحی بسیار متفاوت که بر گرفته از زبان طراحی جدید چری است به بازار عرضه خواهد کرد
تجریه رانندگی با تیگو 7 پرو کراس اوور زیبای مدیران خودرو +تصاویر و مشخصات فنی

طراحی ظاهری تیگو 7 پرو

 ظاهرتیگو 7 پرو کاملا نسبت به تیگو 7 فعلی که در بازار موجود است تغییر کرده و از جدیدترین زبان طراحی مدیران خودرو و بسیاری دیگر از برند  های چینی  بهره می برد البته باید گفت طراحان مدیران خودروتا کنون نسبت به دیگر رقبا کمی جلو تر بوده اند . در طراحی  جلو  تیگو 7 پرو شباهت طراحی با تیگو 8 پرو  وجود دارد که این شباهت ها در  جلوپنجره، فرم چراغ ها و طراحی سپر به وضوح پیداست ؛ ولی در عین حال تفاوت هایی مثل نحوه برخورد چراغ ها به جلوپنجره و طراحی مه شکن های سپر باعث تمایز تیگو 7 پرو از برادر بزرگتر خود شده است.
در خصوص خالی بودن جای لوگو باید گفت  مدیران خودرو تیگو7 پرو را با برندی به جز ام وی ام و چری به بازار ایران عرضه خواهد کرد برندی کخ تا چندی دیگر از آن رو نمایی خواهد شد هرچند مدیران خودرو نشان داده در برند سازی موفق بوده و بی شک در برند سازی محصولات جدید نیز میتواند موفق عمل نماید .
در نمای جانبی هم همه چیز نسبت به نسل قبل به جز طول کلی خودرو تغییر کرده است. خوشبختانه شاهد یک زبان طراحی واحد و هماهنگ و زیبا بین محصولات مدیران خودرو هستیم؛ به عبارت دیگر هر خودرو با وجود دارابودن طراحی شاخص و متمایز، شباهت هایی هم با سایر مدل ها دارد. به عنوان خط شخصیت تیگو 7 پرو که از چراغ های عقب آغاز ششدن و درب عقب محو می شود یا خطی که از چراغ جلو آغاز شده و قسمت انتهایی خودرو ادامه یافته بسیار شبیه به تیگو 8 پرو که نشان دهنده سبک طراحی واحد بین محصولات جدید این شرکت است.
تجریه رانندگی با تیگو 7 پرو کراس اوور زیبای مدیران خودرو +تصاویر و مشخصات فنی
در نمای عقبی  تیگو 7 پروشباهت کمتری به برادر بزرگ خود دارد . زمانی که چراغ ها روشن باشند، نمی توان منکر شباهت این خودرو با رنو کولئوس در نمای عقب شد. ولی در سایر حالات شباهت چندان زیادی وجود ندارد. چراغ های عقب تا اواسط درب فضای بار تیگو 7 پرو امتداد یافته اند و در ادامه به وسیله یک قسمت شیشه ای رنگ به یکدیگر متصل شده اند که لوگو جدید این محصول نیز درست در میان این نوار شیشه ای نصب می شود. در قسمت پایین سپر عقب نیز دو خروجی اگزوز طراحی شده که در برخورد اول تصور می کنید که واقعی هستند، اما با کمی دقت متوجه طراحی خروجی اگزوز در پشت سپر می شوید و این دو خروجی زیبا صرفا جنبه تزیینی دارند.

طراحی کابین تیگو 7 پرو

وقتی وارد کابین تیگو 7پرو می شود قبل از هرچیز طراحی متریال داخلی نظر شما را جلب خواهد کرد  و باید گفت کیفیت این متریال نصب به نسل قبل واقعا متاوت و قابل قبول شده است . شباهت هایی در طراحی داشبورد و پنل کنسول میانی بین تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیده می شودکه دلیل آن را میتوان همان زبان زراحی جدید چری دانست . روی داشبورد تیگو 7 پرو خبری از نصب دو نمایشگر دیجیتالی درون یک قاب نیست؛ به جای آن دو نمایشگر دیجیتالی کاملا مجزا از هم نصب شده که یکی مربوط به نشانگرهای دیجیتالی پشت فرمان بوده و دیگری هم مربوط به سیستم مالتی مدیا و سرگرمی بوده که در میان داشبورد نصب شده است.
تجریه رانندگی با تیگو 7 پرو کراس اوور زیبای مدیران خودرو +تصاویر و مشخصات فنی
عمده قابلیت های خودرو و آپشن ها توسط همین دو نمایشگر قابل تنظیم بوده که راه کارکردن با نمایشگر دیجیتالی پشت فرمان استفاده از کلیدهایی بوده که روی غربیلک فرمان برقی D شکل این خودرو تعبیه شده که در آنجا می توان اطلاعاتی که به راننده نمایش داده می شود را تغییر داد و حتی سیستم کنترل پایداری این خودرو را خاموش یا روشن کرد.
تجریه رانندگی با تیگو 7 پرو کراس اوور زیبای مدیران خودرو +تصاویر و مشخصات فنی
رویه داشبورد دارای پوشش پلاستیکی مانندی بوده که در برخی از قسمت ها مانند اطرف کلاستر دیجیتالی حالتی شبه چرمی دارد. در زیر آن یک تریم نقره ای رنگ طرح دار اجرا شده که روی رودری ها نیز دیده می شود و زیبایی داشبورد را بیشتر کرده است. همچنین در ادامه نیز داشبورد با تریم چرمی مصنوعی دو رنگ مشکی و قرمز تزیین شده که فضای داخل کابین تیگو 7 پرو را زیباتر کرده است. این تریم قرمز رنگ روی رودری ها نیز دیده می شود و علاوه بر آن دوخت قرمز رنگی برای تودوزی چرمی صندلی ها و دستیگره های رودری ها اجرا شده که همگی آنها در کنار هم باعث شده فضای داخل کابین تیگو 7 پرو جدید نسبت به نسل قبل زیباتر و جذاب تر شود.
تجریه رانندگی با تیگو 7 پرو کراس اوور زیبای مدیران خودرو +تصاویر و مشخصات فنی
در کنسول میانی یک پنل لمسی برای تنظیمات مربوط به سیستم سیستم تهویه، گرمکن صندلی ها طراحی شده است. تیگو 7 پرو دارای یک سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله با دو خروجی یکی برای ردیف جلو و دیگری برای ردیف عقب است. در بالای این پنل لمسی نیز کلیدهای میانبری برای دسترسی سریع تر به قابلیت های این خودرو جانمایی شده است. خوشبختانه تیگو 7 پرو دارای یک شیفتر دنده الکترونیکی شیفت بای وایر بوده که یعنی هیچ اتصال مکانیکی بین این شیفتر دنده با گیربکس وجود ندارد و طراحی آن دقیقا مشابه نمونه نصب شده در تیگو 8 پرو است.
به لطف همین شیفتر دنده فضای آزاد زیادی در کنسول میانی در دسترس بوده و در قسمت زیرین آن می توان اشیا و لوازم مختلفی را قرار دارد و یک خروجی برق فندکی 12 ولت و دو خروجی USB هم در زیر کنسول میانی تعبیه شده است. ضمن اینکه در سمت راست شیفتر دنده، یک پد شارژ بدون سیم تلفن همراه وجود دارد. کلیدهای مربوط به مد رانندگی، دوربین دید 360 درجه و کنترل خودرو در سراشیبی نیز در قسمت انتهایی کنسول میانی قرار دارند که همگی درون یک قاب مشکی پیانویی جانمایی شده اند. پنل سانروف پانورامیک و چراغ های روشنایی کابین نیز دقیقا مشابه تیگو 8 پرو طراحی شده اند که به مراتب زیباتر و جذاب تر از مدل پیشین هستند.

مشخصات فنی

تجریه رانندگی با تیگو 7 پرو کراس اوور زیبای مدیران خودرو +تصاویر و مشخصات فنی

در بخش مشخصات تیگو 7 پرو آمده که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ بهره گرفته که قادر به تولید 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک CVT 9 سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. این همان گیربکسی بوده که مدیران خودرو روی آریزو 6 و آریزو 5 فیس لیفت نصب کرده است. تیگو 7 پرو نسبت به مدل پیشین 8 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتری تولید می کند و به جای گیربکس دو کلاچه از نوع CVT بهره گرفته که هزینه های نگهداری پایین تری دارد.

بررسی تیگو 7 پرو نشان می دهد که شتابگیری اولیه با وجود بهره بردن از گیربکس CVT، فشارهای پی در پی خبرنگاران در تست درایو تیگو ۷ پرو در پیست آزادی + مشخصات فنی و بنزین موجود در باک بسیار خوب بوده و به لطف گیربکس CVT لذت سواری با این خودرو نسبت به مدل پیشین بیشتر شده است.

شتابگیری ثانویه این خودرو هم به نسبت قدرت و گشتاور پیشرانه کاملا راضی کننده بوده که نشان از کوپل بودن پیشرانه و گیربکس است. عملکرد سیستم ترمز تیگو 7 پرو با وجود داغ کردن لنت ها و دیسک به دلیل ترمزگیری های پی در پی کاملا رضایتبخش بود و اصلا شما را نا امید نمی کرد.

 

تصاویر و ویدیو ی تست درایو تیگو ۷ پرو در روز گذشته نشان می دهد که این خودرو در جلو دارای تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای سیستم تعلیق مولتی لینک بوده که همین موضوع سبب شده سواری آن نسبت به نسل قبل نرم تر باشد. صندلی ها نیز کاملا راحت بوده و به همین دلیل از سواری با این خودرو چه در شهر و چه در مسیرهای طولانی خسته نخواهید شد.

نکته ای که توجه خبرنگاران را در خصوص این خودرو جلب کرده بود، پایداری بسیار خوب در پیچ ها بود. در ابتدا باید اظهار کنیم که عملکرد سیستم کنترل پایداری کاملا رضایتبخش بود و با کنترل دریچه گاز و ترمز مانع از سر خوردن و واژگونی خودرو در پیچ ها می شد. ولی حتی در صورت خاموش کردن سیستم کنترل پایداری نیز تیگو 7 پرو حس واژگونی را به سرنشینان منتقل نمی کرد و با فشردن پدال گاز و درگیر شدن چرخ ها با زمین خودرو از پیچ خارج می شد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو در زمینه تجهیزات ایمنی و رفاهی هم مانند نسخه قبل دست پر به میدان آمده و دارای شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل کشش و کنترل خودرو در سرازیری، اتوهلد، ترمز پارک برقی، ترمز اضطراری، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی های برقی راننده و سرنشین جلو و تنظیم گودی کمر صندلی راننده، سانروف برقی پانورامیک، چراغ های روشنایی در روز، سنسور نور، سنسور باران، نمایشگر مالتی مدیا 10.25 اینچی، درب الکترونیکی فضای بار، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، پایش فشار باد تایرها، شارژر بدون سیم تلفن همراه، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل و دوربین دید 360 است.
مدیران خودرو هنوز قیمت قطعی تیگو 7 پرو را اعلام نکرده، ولی یقینا این خودرو قیمتی بالای یک میلیارد تومان خواهد داشت و برای رقابت با خودروهایی مانند هیوندای توسان، کیا اسپورتیج، KMC K7 و … به بازار عرضه می شود. پیش بینی می شود که تیگو 7 پرو هم بتواند موفقیت چشمگیر نسخه پیشین را در بازار ایران تکرار کند.
اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟