انتخاب مدیر ارتباطات غیر صنعتی،برای صنعتی ترین وزارتخانه

۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خودروپلاس، وزیر صمت تا اینجای کار نشان داده است که بر خلاف رویه وزرای سابق، چندان اهل تغییر وتحول های سریع و ناگهانی نیست. همچنین در خصوص برخی مسائل مانند افزایش قیمت خودرو و یا افزایش تولید،پیش از اقدام و تاکید و تکلیف به خودوسازان مطالعه و بررسی میکند. به […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خودروپلاس، وزیر صمت تا اینجای کار نشان داده است که بر خلاف رویه وزرای سابق، چندان اهل تغییر وتحول های سریع و ناگهانی نیست.

همچنین در خصوص برخی مسائل مانند افزایش قیمت خودرو و یا افزایش تولید،پیش از اقدام و تاکید و تکلیف به خودوسازان مطالعه و بررسی میکند.

به عنوان مثال ۱۶ آبان ماه سال جاری اعلام کرد که برای افزایش عرضه در بازار، به تولید روزانه خودرو سازان ۷۰۰ دستگاه اضافه خواهد شد.این در شرایطی بود خودروسازان به شدت نسبت به زیان انباشته و فروش محصول با ضرر معترض بودند.

اما دو روز بعد با صدور مجوز افزایش قیمت مشخص شد که وی چندان بی گدار به آب نمی زند.به بیان ساده ترشرایط برای وی مهم و ضروری است و برای اتخاذ تصمیم سنگ در چاه نمی اندازد .

انتخاب مدیر ارتباطات غیر صنعتی،برای صنعتی ترین وزارتخانه

در واقع طمانیه در انتخاب مدیران و یا موضع گیری های مبتنی بر واقعیت های نسبی صنعت خودرو ،این توقع را ایجاد کرده است که فاطمی امین برای تغییر وانتصاب ها شتابزده عمل نمی کند و اولویت را بر تخصص گذاشته است.

اما به نظر میرسد اینبار با انتخاب حسین زاده قشمی ،به گونه ای دیگر رفتار کرده است.هر چند کارنامه وی چندان هم خالی نیست ولی نهادهایی که در آن خدمت کرده است،

از یک سو چندان سنخیتی با وزارت صمت و نیازهای آن ندارد و از سوی دیگر به دلیل تغییر ساختاری و ماهیتی و همچنین گستردگی حوزه تحت مسئولیت، اصلا قابل قیاس نیست.

به خصوص در شرایط فعلی که صنعت کشور دوران سختی را تجربه میکند و در همین حال فشارها،هجمه ها،حاشیه ها و انتظارات و پرسش های بسیاری وجود دارد.

در واقع وضعیت فعلی کسی را می‌طلبد که علاوه بر دارار بودن دانش روابط عمومی ،توانایی کنترل رسانه ای بخش های مختلف و ایجاد ارتباط مستمر و سالم را نیز داشته باشد.

نگاهی به سوابق حسین زاده قشمی،مدیر جدید ارتباطات وزارت صمت، نشان میدهد که وی با سمت های،مدیر رسانه،روابط عمومی و مشاور در مرکز ملی جایزه تعالی و وپیشرفت،بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ستاد رشد و نوآوری بنیاد تعاون بسیج،بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی،بنیاد علوی،شرکت نمایشگاه های بین المللی،سازمان اقتصادی کوثر،حوزه هنری دیجیتال،کارگروه های بنیاد خاتم الاوصیا،سازمان تبلیغات اسلامی،معاونت اجتماعی شهرداری تهران حضور داشته است.اما همانگونه که اشاره شد هیچ کدام از این نام ها از نظر حجم کار و وسعت و گستردگی حوزه ها با وزارت صمت قابل قیاس نیستند.

در این میان مشخص نیست که آیا این انتخاب بر اساس توانایی مدیریتی وی و برای رتق و فتق امور در شرایط فعلی انجام شده است یا قرابت و نزدیکی فکری و آشنایی قبلی در این مسیر نقش داشته است.

به طور مشخص وزارتخانه بسیار عریض و طویل و پر مشغله و هزار شاخ وبرگ صمت به شدت نیازمند مدیریتی در راس روابط عمومی است که بتواند از جهات مختلف جریان های جاری را به درستی هدایت کند.

در واقع از یک سو سابقه رفتار فاطمی امین در این ۱۰۰ روز اینگونه به ذهن متبادر میکند که این انتخاب بر مبنایی اصولی استوار است. اما کارنامه حسین زاده قشمی و عدم تجربه در این حوزه،این اطمینان را با تردید مواجه میکند

.در هر صورت این انتخاب صورت گرفته است و حسین زاده قشمی حکم خود را از دست فاطمی امین گرفته است.در این میان زمان مشخص خواهد کرد که این انتخاب تا چه درست بوده است.آیا مسیری که وی انتخاب میکند به راه خواهد رفت یا به چاه؟

انتخاب مدیر ارتباطات غیر صنعتی،برای صنعتی ترین وزارتخانه

 

عباس مغاری

انتهای پیام

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟