شاسی بلندسواران مجلسی طلب کارهم شدند!

۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
مجلس

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، در حال حاضر آنگونه که گفته می شود،پرونده شاسی بلند گیت مجلس در حال بررسی و تحقیق است.اما برخی نمایندگان به نظر می رسد که نه تنها این مساله را باعث شرمساری نمی دانند بلکه طلبکار هم شده است. در همین زمینه ، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، در حال حاضر آنگونه که گفته می شود،پرونده شاسی بلند گیت مجلس در حال بررسی و تحقیق است.اما برخی نمایندگان به نظر می رسد که نه تنها این مساله را باعث شرمساری نمی دانند بلکه طلبکار هم شده است.

در همین زمینه ، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب درمی گوید: وقتی می آیند می گویند شاسی بلند؛ شاسی بلند از ماشین چینی شروع می شود تا بهترین ماشین های ژاپنی، کدام درست است؟ از این جهت یک مقداری مجلس یازدهم مظلومیتی دارد که نمی تواند از خودش دفاع کند. سوء برداشت هایی  که از این مسائل می شود، بسیار شفاف اگر بیایند توضیح دهند مردم اینگونه برداشت نمی کنند و دامن نمی زنند.

شهریار حیدری ادامه می دهد: «اصلاً نوع سوءاستفاده؛ اگر اسمش را بگذاریم سوءاستفاده و جمعش هم کنیم واقعا اندازه سوءاستفاده یک نماینده در دوران قبل از ما نیست. اگر در دوران مجلس یازدهم سوءاستفاده و رانتی هم شده باشد، وقتی جمعش کنیم به اندازه سوءاستفاده یک نماینده در غرب کشور نیست. هزاران هکتار زمین و اراضی کشاورزی و ملی را غارت می کنند چرا واقعاً آنها مطرح نشد؟ این که شاسی بلند را می گویند و جوری وانمود می کنند که انگار نمایندگان دوره یازدهم آمده اند لکسوس استفاده کرده اند؛ نخیر اینطور نیست. اگر هم ماشینی داده شده ماشین های چینی است که فقط به درد خود چینی ها می خورد و اختلاف قیمت بازار و با ثبت نام دولتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی رسد و نمی شود اسمش سوءاستفاده گذاشت، چه بهتر که این ها شفاف سازی می شد.”

این سخنان در شرایطی مطرح می شود که از یک سو فاصله قیمت کارخانه و بازار این خودروهای 100 میلیون تومان نیست.ضمن اینکه با توجه به افزایش حداقل دستمزد،همین 100 میلیون تومان حقوق 10 یا 11 ماهه یک کارگر می شود.

بنابراین به نظر می رسد که برخی نمایندگان مجلس فقط ژست مردمی بودن می گیرند و کاخ عاج نشین بوده و خبری از وضعیت اقتصادی و معاش مردم ندارد.یعنی نمی دانند که بسیاری از همین اقشار کم درآمد توان خرید خودرو که هیچ،از تهیه و تامین معاش خود نیز عاجز هستند.

با این حال به نظر می رسد که ایشان با عده ای افراد عقب افتاده و نادان طرف است.فساد ، فساد است.هر اسم ورسمی هم که داشته باشد،فساد است. در هر سطح و میزانی و اندازه ای هم که باشد فساد است.کسی که یک نان می دزد هم دزد حساب می شود و کسی که میلیارد می برد هم دزد است و تنها اسمش با کلاس تر می شود،اختلاس.

بنابراین خودروی چینی هم فساد محسوب شده و فرقی در اصل ماجرا نمی کند.اما این نماینده مجلس در سخنانش به نکته ای اشاره کرده است که عمق فاجعه را می رساند.وقتی وی از دوره های قبلی صحبت می کند،نشان می دهد که در دوره های قبلی هم فساد در مجلس رخنه کرده و وجود داشته است.

بنابراین اولین پرسش این است که چرا تا کنون ابعاد آن روشن نشده است و پرسش دیگر چرا شفاف سازی نکرده اند. به بیان ساده این نماینده برای کاهش فشار از شاسی بلند گیت به دوره های قبلی و فساد اشاره کرده است.این نمایندگان از کجا و چگونه وارد مجلس می شوند که با راحتی آب خوردن به جای احقاق حق مردم و تصویب مصوباتی که به بهبود زندگی مردم منجر شود،خود به دایره مفسدان و رانت خواران اضافه می شوند.

وی در بخشی از سخنانش می گوید: اگر در دوران مجلس یازدهم سوءاستفاده و رانتی هم شده باشد، وقتی جمعش کنیم به اندازه سوءاستفاده یک نماینده در غرب کشور نیست. هزاران هکتار زمین و اراضی کشاورزی و ملی را غارت می کنند چرا واقعاً آنها مطرح نشد؟

در واقع این پرسش را مردم باید مطرح کنند و امثال شما نیز باید پاسخگو باشند.چرا واقعا فسادها مطرح نشده و نمی شوند؟

البته به نظر می رسد که این دیدگاه در بسیاری از مسئولین دیگر نیز وجود دارد.یکی شاسی بلند چینی را چیزی نمی داند که این قدر درباره اش سروصدا کرده اند و دیگر بین لند کروز و 206 فرقی قائل نیست.تنها معلوم نیست که چرا قدرت خرید بسیاری از مردم حتی از 206 هم فاصله زیادی گرفته است.

عباس مغاری

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید