پیکاپ تاگا پلاک ملی شد

۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تاگا

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، پیکاپ تاگا که بروی پلتفرم ایسوزوD-MAX طراحی وتولید شده است و میتواند رقبی جدی برای دیگر پیکاپ های بازار لقب بگیرد صبح امروز پلاک ملی شد مشخصات فنی پیکاپ تاگا در نسخه استاندارد طول و ارتفاعی به ترتیب معادل ۵۳۸۲ و ۱۸۳۰ میلی متر با فاصله بین دو محور ۳۰۹۶ […]

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، پیکاپ تاگا که بروی پلتفرم ایسوزوD-MAX طراحی وتولید شده است و میتواند رقبی جدی برای دیگر پیکاپ های بازار لقب بگیرد صبح امروز پلاک ملی شد

مشخصات فنی

پیکاپ تاگا در نسخه استاندارد طول و ارتفاعی به ترتیب معادل ۵۳۸۲ و ۱۸۳۰ میلی متر با فاصله بین دو محور ۳۰۹۶ میلی متری دارد. اما نسخه کشیده تر تاگا پادرا دیزل دارای طول و ارتفاعی به ترتیب معادل ۵۶۹۲ و ۱۸۳۰ میلی متر با فاصله بین دو محور ۳۴۰۶ میلی متری بوده که این افزایش طول در حوض بار آن اعمال شده است.

پیکاپ تاگا دارای دو مدل بنزینی و دیزلیست. با بازکردن درب موتور عبارت ایسوزو خودنمایی می کند. این بدان معناست که این خودرو بر پایه نسل جدید ایسوزو دی مکس توسعه یافته است. نسخه دیزلی پیکاپ تاگا دارای یک موتور ۳ لیتری چهار سیلندر خطی توربودیزل بوده که قادر به تولید ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور است. این عینا همان پیشرانه ای بوده که روی ایسوزو دی مکس ۲۰۲۱ هم نصب شده است. این پیشرانه دیزلی دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده که بدین ترتیب تنها موتور دیزلی در بازار ایران با این استاندارد آلایندگیست. نیروی تولیدی این موتور دیزلی توسط یک گیربکس ۵+۱ دنده به چرخ های تاگا پادرا دیزل منتقل می شود.

نسخه بنزینی پیکاپ تاگا قدرتمندترین پیکاپ صفر کیلومتر بازار ایران محسوب می شود. این نسخه از یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب ام و بهره گرفته که قادر به تولید ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط یک گیربکس ۶+۱ دنده به چرخ های تاگا منتقل می شود. این پیشرانه هم دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده که یکی از کم آلاینده ترین موتورهای بنزینی در بازار ایران محسوب می شود.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا در بازارهای جهانی نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک هم دارد و به احتمال زیاد پادرا دیزل پس از لانچ این دو مدل در آینده نسخه اتوماتیک تاگا را هم به بازار ایران عرضه می کند. پیکاپ تاگا دارای سیستم تعلیق جناقی دوبل در اکسل جلو و فنر تخت چند لایه در اکسل عقب است. انتقال قدرت در حالت استاندارد به چرخ های عقب صورت گرفته و در صورت نیاز می توان نیرو را به چهار چرخ در دو حالت کمک سبک و سنگین منتقل کرد. تغییر حالت انتقال قدرت هم توسط یک کلید دورانی به صورت الکترونیکی در سمت چپ فرمان صورت می گیرد.

تاگا

تاگا

امکانات رفاهی و ایمنی

پیکاپ تاگا پادرا دیزل را میتوان یکی از  قدرتمندترین و  لوکس ترین پیکاپ های حال حاضر در بازار ایران محسوب کرد که توانسته تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسبی را در خود جای دهد. از جمله تجهیزات ایمنی پیکاپ تاگا می توان به دو کیسه ایمنی هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دید ۳۶۰ درجه، چراغ روشنایی در روز، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، سیستم هشدار خروج از خط، پایش فشار باد تایرها، برف پاک کن خودکار، سنسور نور و سیستم حفظ تعادل خودرو در حین شتابگیری اشاره کرد.

از جمله امکانات رفاهی تاگا هم می توان به نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، نمایشگر دیجیتالی ۱۰ اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، تودوزی چرمی صندلی ها، صندلی راننده قابل تنظیم به صورت برقی در ۸ جهت، صندلی سرنشین قابل تنظیم به صورت برقی در ۴ جهت، کلیدهای کنترل کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان، گرمکن صندلی های جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، آینه های برقی و … اشاره کرد.

کینگ لینگ تاگا

کینگ لینگ تاگا

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟