۱۰ لوازم مورد نیاز برای آفرود : راهنمای  تجهیزات و وسایل ضروری برای ماجراجویی کمپینگ آفرود

۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، اگرچه بر اساس محبوبیت فزاینده آن ممکن است که آن را تنها راه برای لذت بردن از فضای باز نام برد، آفرود و اور لندینگ از روی زمین برای افرادی که دلشان ضعیف است مناسب نیست، و مطمئناً برای افرادی که آماده نیستند مناسب نیست.   در حالی که داشتن […]

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، اگرچه بر اساس محبوبیت فزاینده آن ممکن است که آن را تنها راه برای لذت بردن از فضای باز نام برد، آفرود و اور لندینگ از روی زمین برای افرادی که دلشان ضعیف است مناسب نیست، و مطمئناً برای افرادی که آماده نیستند مناسب نیست.

 

در حالی که داشتن یک وسیله نقلیه آفرود اولین گام برای هر ماجراجویی در مسیر آفرود اور لندینگ است، مجهز بودن به تجهیزاتی برای حفظ امنیت، گیر نکردن و راحتی شما برای یک سفر موفقیت آمیز و لذت بخش ضروری است.

چه یک تازه وارد در دنیای آفرود باشید چه یک پیشکسوت حرفه ای که به دنبال وسایل بروز و جدید ، این 20 مورد به شما کمک می‌کنند تا مانند یک حرفه‌ای در سفر بعدی خود به آفرود و کمپینگ بروید.

وسایل کمپینگ در آفرود

هنگامی که به مقصد خود رسیدید، راه اندازی کمپ و اسکان در آفرود در یک منطقه دور افتاده می تواند کمی متفاوت از چادر زدن در محل کمپ باشد. جمع کردن لوازم و دوام  دو جزء کلیدی در مورد تجهیزات کمپینگ در آفرود هستند. این لوازم جانبی باید به اندازه کافی قوی باشند تا در برابر عناصر مقاومت کنند و به اندازه کافی جمع و جور باشند تا هنگامی که زمان رفتن به خانه است به راحتی بسته شوند.

سایبان ماشین آفرود برای کمپ

داشتن جایی راحت در فضای باز که بتوانید در آن آشپزی کنید، غذا بخورید و در زیر نور آفتاب یا برف و باران استراحت کنید، خرید سایبان ماشین آفرود برای هر تجربه کمپینگ ضروری است. سایبان سقفی به کناره سقف وسیله نقلیه شما متصل می شود، جایی که می توان آن را نیز جمع کرد. به سادگی سایبان را بیرون بکشید و پایه ها را برای استفاده در جای خود قفل کنید.

حتی می‌توانید برای حفظ حریم خصوصی، حفاظت و فضای خواب اضافی، اتاق سایبان را از بغل ها اضافه کنید.

 

چادر سقفی ماشین آفرود برای کمپ

اگر با یک ماشین RV با فضای خواب سفر نمی کنید، به احتمال زیاد از یک چادر روی سقف ماشین برای کمپینگ خود استفاده خواهید کرد. چادر را میتوان در عرض چند دقیقه برپا کرد و جمع کرد. طراحی جادار آن می تواند دو نفر را به راحتی جای دهد و مواد ضخیم و محافظتی از شما در برابر خشن ترین عناصر طبیعی محافظت می کند. این چادر همچنین دارای یک تشک فوم با چگالی بالا و نوار نور LED برای ورود و خروج آسان در شب است تا به راحتی فضای زیبای کمپینگ آفرود را احساس کنید.

کیسه خواب

کیسه های خواب بادی بهترین راه و روش برای تجربه یک خواب راحت در روز های سرد سال و حتی گرم سال در دل طبیعت وحشی هستند.برخلاف کیسه های خواب بادی بزرگ این نوع از کیسه های خواب برای کمپینگ طراحی های راحت تری دارند و سریع بازو بسته میشوند و نیاز به دستگاه جانبی هم ندارند. دیزان این نوع از کیسه خواب به گونه ای است که به راحتی کوله سفر جا میشوند و فضای کمتری را اشغال میکنند.

جعبه کمک های اولیه

هنگام آفرود ، مهم است که بیش از چند باند و گاز در جعبه کمک های اولیه خود قرار دهید و همه لوازم ضروری را به همراه داشته باشید. بهتر است از لوازم و جعبه های کمک های اولیه جامع و مناسب برای کمپینگ استفاده کنید تا اینکه به یک پک کوچک راضی شوید، و باور کنید که این را تجربه ثابت کرده است ،  پیشگیری و پیشبینی بهتر از درمان است.

 

 

تجهیزات برای تعمیرات فنی آفرود در هنگام سفر

 

گیر کردن (یا مهمتر از آن گیر افتادن) بخشی طبیعی از آفرود است. زمین های ناهموار، تغییر شرایط آب و هوایی و لاستیک های صاف همه چیزهایی هستند که در صورت عدم آمادگی می توانند شما را سرگردان کنند و باعث شوند ساعت ها درگیر در آوردن لاستیک خود شوید یا حتی در بدترین شرایط پنچر شوید. تعویض با تجهیزات بازیابی مناسب می تواند به شما و وسیله نقلیه تان در طول سفرتان از شرایط پیش بینی نشده کمک کند.

 

بادگیر لاستیک

هنگامی که در خارج از جاده در شن یا زمین های سست هستید، تخلیه باد لاستیک های خود می تواند برای به دست آوردن کشش ضروری باشد البته معنای کشش را تنها زمانی متوجه خواهید شد که اولین تجربه خود را از آن در آفرود بدست آورید. بادگیر و کیت مهر و موم لاستیک، تخلیه سریع لاستیک های خود را برای انطباق با شرایط مختلف زمین آسان می کند و به شما کمک می کند تا سریعا لاستیک خود را تعویض کنید و از سال بودن شرایط ماشین اطمینان حاصل کنید. به علاوه، این کیت همه چیزهایی را که برای پنچرگیری موقت لاستیک پنچر شده نیاز دارید، ارائه می کند.

 

وینچ ماشین آفرود

یک وینچ  در ماشین آفرود ضروری است، به خصوص اگر قصد دارید به تنهایی به کمپ آفرود بروید. این یکی از معدود تجهیزات بازیابی است که برای کار کردن به فرد دوم نیاز ندارد و شما به تنهایی میتوانید اقدام به خارج کردن ماشین خود از جایی که گیر کرده اید کنید. وینچ ماشین می تواند با کنترل از راه دور یا به صورت دستی کار کند و با تمام کابل های لازم برای اتصال آن به وسیله نقلیه خود همراه پک وینچ است.

در آخر کیف بقا را برای شما آماده کرده ایم

کیف بقا موردی بسیار ضروری است تا بقای شما را تضمین کند و مهم ترین مورد این لیست نیز میباشد.از مهمترین لوازمی است که یک طبیعت‌گرد حتما و لزوما باید به همراه داشته باشد و از اندازه استانداردی برخوردار می‌باشد که در سفر با خودرو و یا پیمایش اندازه آن (لوازم آن) تغییری نمی‌کند.

اجزای کیف بقا:

-پنبه الکلی

-آتش زنه ( فندک، کبریت )

-آتش گیرانه ( یک تکه تیوب، خرده کنف و … )

-طناب نازک

-آینه

-سوت

-قیچی کوچک

-چاقو چند کاره

-دانه های روغنی

-شمع

-پتوی نجات

-نمک

-شکر

-کاغذ و قلم

-سنجاق قفلی

-نخ و سوزن

-کیسه فریزر

-دستمال سفید پارچه‌ای کوچک 20 سانتی

-قطب‌نما

-باند 5 سانتی و چسب زخم

-قرص تصفیه آب

-چراغ قوه به همراه باتری اضافه

در آخر تیم ما امیدوار است در کنار سلامتی و ایمنی  بهترین سفر خود را تجربه کنید.

 

 

 

 

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟