با پیکاپ جک T8 محصول جدید کرمان موتوربیشتر آشنا شویم

۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

شرکت کرمان موتور که پیشتر نیز محصولاتی از شرکت خودروساز چینی جک (JAC) به بازار عرضه کرده بود، مدتی است که پیکاپ یا همان وانت کوچک این شرکت به نام T8 را نیز به بازار عرضه کرده است. در حالی که در نگاه اول علیرغم ظاهر زیبای خودرو فکر کنیم با یک وانت معمولی طرف هستیم، با این حال بررسی بیشتر این خودرو نشان می‌دهد که این چنین نیست و امکانات متعددی در این خودرو قرار گرفته که آن را به یک خودروی سطح بالا نزدیک و نزدیک‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «خودروپلاس»، در طراحی T8، از همان پلتفرم وانت دیگر جک یعنی T6 الهام گرفته شده است.  برای آن دسته از خریدارانی مناسب است که نه تنها به دنبال انعطاف‌پذیری و قابلیت حمل و نقل وانت هستند، بلکه عملکرد و لوکس بودن یک SUV را نیز همزمان می‌خواهند.

مدل 2021  وانت  T8جک طوری طراحی شده است که همچون  «قلعه‌ای در جاده» باشد و بخش جلویی آن بیش از حد برجسته است. صفحه مشبک جلوی خودرو بزرگ بوده و روی آن حروف JAC نقش بسته است. در کنار این صفحه مشبک، چراغ‌های جلو HID از نوع پروژکتور، چراغ‌های روشن در روز از نوع LED و چراغ‌های مه‌شکن جلو قرار گرفته است. در عقب خودرو از چراغ‌های LED به شکل حرف C و همچنین مه‌شکن استفاده شده است. خبر خوب این است که خریداران این خودرو لازم نیست پول اضافه‌ای برای اضافه کردن آپشن‌های دیگر به خودروی خود بدهند؛ چرا که به طور پیش‌فرض لاستیک‌های 18 اینچی با فلز آلیاژی، کفپوش بخش حمل بار، زره پلاستیکی دور گلگیر، رکاب برای سوار شدن و سیم یدک‌کش به همراه این خودرو عرضه می‌شود.

 

در داخل T8، صندلی‌های چرمی قهوه‌ای نصب شده است. همچنین، در داشبورد و پنل‌های درب نیز چرم وجود دارد. سیستم صوتی-تصویری با نمایشگر 8 اینچی و فرمان چند منظوره، جلوه و احساس خودرویی شیک و ممتاز را به T8 بخشیده است.

جک سابقه 55 ساله خود در ساخت وسایل نقلیه سنگین تجاری را در طراحی موتور T8 به کار گرفته است.  موتور این وانت جدید خودروساز چینی دارای یک موتور توربودیزل 2.0 لیتری با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر است. تنها گیربکس قابل نصب روی این خودرو، از نوع دستی 6 دنده است.

همانند سایر وانت های موجود در بازار، T8  نیز از سیستم تعلیق مستقل دوجناغی یا Double wishbone در جلوی خودرو و فنرهای تخت در عقب بهره می‌برد. آنچه اما T8 را سایر خودروهای موجود در بازار متمایز می‌کند،  ترمز عقب دیسکی اسپورتی است که روی کلاس ویژه این خودرو به نام top-of-the-line نصب شده و در کمتر خودرویی می‌توان آن را یافت. هر دو کلاس اما به طور پیش‌فرض دارای رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و لاستیک با مشخصات 265/60R18 هستند.

آنچه که T8 را از باقی وانت‌ها بیشتر متمایز می‌کند،  سطح بالای از فن‌آوری‌های به کار رفته در این خودرو است. کنترل الکترونیکی پایداری یکی از فن‌آوری‌ها ‌است که شامل کمک بالا رفتن از سربالایی، سیستم نظارت بر فشار لاستیک، و دوربین دید 360 درجه است. برای راحتی بیشتر، جک روی وانت جدید خود چراغ‌های جلوی اتوماتیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی و حسگرهای پارک کردن نیز قرار داده است

عباس مغاری

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟