اولین محموله پیکاپ تاگا به ایران رسید

۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۶

  به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، روز گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان از ورود اولین محموله پیکاپ های تاگا دارد که توسط شرکت پادرا دیزل به کشور وارد شده است .تاگا اولین پیکاپ چینی بازار ایران بوده که زیربندی و پلتفرم آن با تویوتا هایلوکس متفاوت است. پیکاپ تاگا پلتفرم […]

 

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، روز گذشته تصاویری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان از ورود اولین محموله پیکاپ های تاگا دارد که توسط شرکت پادرا دیزل به کشور وارد شده است .تاگا اولین پیکاپ چینی بازار ایران بوده که زیربندی و پلتفرم آن با تویوتا هایلوکس متفاوت است. پیکاپ تاگا پلتفرم و زیربنای مشترکی با ایسوزو دی مکس 2021 دارد که البته خود ایسوزو دی مکس هم روی پلتفرم شورولت کلورادو توسعه یافته است.

مشخصات فنی

پیکاپ تاگا در نسخه استاندارد طول و ارتفاعی به ترتیب معادل 5382 و 1830 میلی متر با فاصله بین دو محور 3096 میلی متری دارد. اما نسخه کشیده تر تاگا پادرا دیزل دارای طول و ارتفاعی به ترتیب معادل 5692 و 1830 میلی متر با فاصله بین دو محور 3406 میلی متری بوده که این افزایش طول در حوض بار آن اعمال شده است.

پیکاپ تاگا دارای دو مدل بنزینی و دیزلیست. با بازکردن درب موتور عبارت ایسوزو خودنمایی می کند. این بدان معناست که این خودرو بر پایه نسل جدید ایسوزو دی مکس توسعه یافته است. نسخه دیزلی پیکاپ تاگا دارای یک موتور 3 لیتری چهار سیلندر خطی توربودیزل بوده که قادر به تولید 138 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور است. این عینا همان پیشرانه ای بوده که روی ایسوزو دی مکس 2021 هم نصب شده است. این پیشرانه دیزلی دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده که بدین ترتیب تنها موتور دیزلی در بازار ایران با این استاندارد آلایندگیست. نیروی تولیدی این موتور دیزلی توسط یک گیربکس 5+1 دنده به چرخ های تاگا پادرا دیزل منتقل می شود.

نسخه بنزینی پیکاپ تاگا قدرتمندترین پیکاپ صفر کیلومتر بازار ایران محسوب می شود. این نسخه از یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ب ام و بهره گرفته که قادر به تولید 227 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور است. نیروی تولیدی این موتور توسط یک گیربکس 6+1 دنده به چرخ های تاگا منتقل می شود. این پیشرانه هم دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده که یکی از کم آلاینده ترین موتورهای بنزینی در بازار ایران محسوب می شود.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا در بازارهای جهانی نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک هم دارد و به احتمال زیاد پادرا دیزل پس از لانچ این دو مدل در آینده نسخه اتوماتیک تاگا را هم به بازار ایران عرضه می کند. پیکاپ تاگا دارای سیستم تعلیق جناقی دوبل در اکسل جلو و فنر تخت چند لایه در اکسل عقب است. انتقال قدرت در حالت استاندارد به چرخ های عقب صورت گرفته و در صورت نیاز می توان نیرو را به چهار چرخ در دو حالت کمک سبک و سنگین منتقل کرد. تغییر حالت انتقال قدرت هم توسط یک کلید دورانی به صورت الکترونیکی در سمت چپ فرمان صورت می گیرد.

امکانات رفاهی و ایمنی

پیکاپ تاگا پادرا دیزل را میتوان یکی از  قدرتمندترین و  لوکس ترین پیکاپ های حال حاضر در بازار ایران محسوب کرد که توانسته تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسبی را در خود جای دهد. از جمله تجهیزات ایمنی پیکاپ تاگا می توان به دو کیسه ایمنی هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، دوربین دید 360 درجه، چراغ روشنایی در روز، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، سیستم هشدار خروج از خط، پایش فشار باد تایرها، برف پاک کن خودکار، سنسور نور و سیستم حفظ تعادل خودرو در حین شتابگیری اشاره کرد.

از جمله امکانات رفاهی تاگا هم می توان به نمایشگر دیجیتالی در پشت فرمان، نمایشگر دیجیتالی 10 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، تودوزی چرمی صندلی ها، صندلی راننده قابل تنظیم به صورت برقی در 8 جهت، صندلی سرنشین قابل تنظیم به صورت برقی در 4 جهت، کلیدهای کنترل کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان، گرمکن صندلی های جلو، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، آینه های برقی و … اشاره کرد.

پادرا دیزل در حال حاضر قیمت پیکاپ تاگا را اعلام نکرده، ولی با توجه به سطح امکانات رفاهی و ایمنی و همچنین ابعاد بدنه و توان موتورهای بنزینی و دیزلی این خودرو قطعا قیمتی بالاتر از یک میلیارد تومان خواهد داشت. از جمله رقبای پیکاپ تاگا پادرا دیزل می توان به جک T8، آمیکو آسنا، کلوت مکث موتور و فوتون تانلند ایران خودرو اشاره کرد.

انتهای پیام/

 

اولین نفر امتیاز دهید