آخرین تغییرات قانون انتقال تخفیف بیمه ثالث (آبان ۱۴۰۰)

۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، بیمه از موارد مهمی است که باعث ایجاد احساس امنیت در فرد می‌شود. انواع مختلف بیمه عمر، آتش سوزی، خودرو، مسئولیت و … وجود دارد که هر کدام نیز ممکن است اجزایی داشته باشند. بیمه خودرو هم شامل بیمه شخص ثالث، بدنه و سرنشین می‌شود. گاهی اوقات با توجه به […]

به گزارش پایگاه خبری «خودروپلاس»، بیمه از موارد مهمی است که باعث ایجاد احساس امنیت در فرد می‌شود. انواع مختلف بیمه عمر، آتش سوزی، خودرو، مسئولیت و … وجود دارد که هر کدام نیز ممکن است اجزایی داشته باشند.

بیمه خودرو هم شامل بیمه شخص ثالث، بدنه و سرنشین می‌شود. گاهی اوقات با توجه به عملکرد بیمه‌گر، تخفیفاتی برای او از طرف شرکت‌های بیمه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

قوانین مربوط به ارائه خدمات بیمه‌ای در سال‌های مختلف ممکن است تغییر کند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد انتقال تخفیف بیمه ثالث و تغییراتی که در قانون آن ایجاد شده است، صحبت کنیم.

تخفیفات بیمه شخص ثالث چیست و شامل چه کسانی می‌شود؟

استفاده از بیمه شخص ثالث سال‌ها است که اجباری شده و همه صاحبان خودروها از آن بهره می‌برند. البته ممکن است برخی افراد سال‌های متمادی حق بیمه خود را پرداخت کنند؛ ولی از مزایای آن استفاده نکنند.

به همین علت در قوانین بیمه تخفیف‌هایی برای این گروه از صاحبان خودرو در نظر گرفته می‌شود. تخفیف عدم خسارت برای دارندگان خودروهایی اعمال می‌شود که از بیمه خود استفاده نکرده‌اند.

تخفیف عدم خسارت در سال‌های متمادی یک امتیاز محسوب می‌شود. حال ممکن است این سؤال پیش آید که شرایط انتقال تخفیف بیمه برای شخص ثالث چگونه است؟

انتقال تخفیف بیمه ثالث چیست؟

تخفیفاتی که برای بیمه شخص ثالث در نظر گرفته می‌شود، گاهی اوقات ممکن است چندین سال باشد.

با این وجود گاهی اوقات صاحبان خودرو خودروی خود را تعویض می‌کنند یا آن را می‌فروشند. اما این تخفیف‌ها در این مواقع چگونه در نظر گرفته می‌شوند؟ این موضوع برای خریداران خودرو اهمیت بالایی دارد.

در سال‌های گذشته، خریدار می‌توانست خودرویی را که دارای تخفیف بیمه است خریداری کند و با قیمت کمتری آن را برای سال بعد تمدید کند؛ زیرا هم‌زمان با انتقال سند خودرو، تخفیف هم به مالک جدید ارائه می‌شد.

البته در سال 1400 تغییراتی در قانون انتقال تخفیف ایجاد شد که برای صاحبان خودروی دارای تخفیف خوشایند و برای خریدار ناخوشایند بود.

آخرین تغییراتی که در قوانین انتقال بیمه شخص ثالث ایجاد شده است

با توجه به راننده محور شدن تخلفات و همین طور تخفیفاتی که بر روی خودروها و بیمه آن‌ها وجود دارد، در قانون بیمه شخص ثالث 1400 شرایط انتقال تغییر کرد.

با توجه به تصویب قانون جدید در این مورد، تخفیف بیمه در زمان فروش خودرو به مالک جدید انتقال پیدا نمی‌کند و مالک جدید باید بیمه را بدون تخفیف تمدید کند.

در شرایط انتقال تخفیف می‌توان تخفیف‌های بیمه خودرو را برای خود حفظ کرد. بدین معنی که در صورت خرید خودروی جدید این تخفیف‌ها به بیمه خودروی خودتان قابل انتقال است.

همچنین امکان انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث به بستگان درجه اول مانند همسر، فرزندان و والدین وجود دارد.

در قوانین جدید بیمه شخص ثالث، شرط دیگری هم وجود دارد؛ برای انتقال تخفیف باید کاربری هر دو خودرو یکسان باشد. به عنوان مثال بیمه یک خودرو دارای کاربری تاکسی را نمی‌توان به خودرویی با کاربری سواری یا باری انتقال داد.

بیمه بازار معتبرترین مرکز مقایسه و خرید انواع بیمه

در هر صورت نیاز است تا با تخفیف یا بدون تخفیف بیمه شخص ثالث برای هر خودرویی در نظر گرفته شود. از این رو باید در صورتی که بیمه خودرو رو به اتمام است، در اسرع وقت برای خرید بیمه اقدام کنید.

شرکت‌های مختلفی در این زمینه فعالیت می‌کنند که ممکن است خدمات آن‌ها با همدیگر متفاوت باشد. برای خرید بیمه و مقایسه این بیمه‌ها می‌توانید از سایت بیمه بازار بهره ببرید.

اگر می‌خواهید بیمه خود را تمدید کنید یا از بیمه قبلی خود رضایت کافی ندارید، در این سایت انواع بیمه‌های مختلف از شرکت‌های زیادی وجود دارند که می‌توان به سادگی آن‌ها را با هم مقایسه کرد و بهترین بیمه را بر اساس نیاز خود از بیمه بازار خریداری کرد.

منبع:

https://bimebazar.com/blog/transfer-car-insurance-discount/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟