در نمایشگاه اتومبیل 2021 شانگهای چه خودروهایی برای اولین بار نمایش داده شدند؟-قسمت دوم

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱

همانطور که در بخش قبلی گفته شد، نمایشگاه اتومبیل 2021 شانگهای جزء بزرگترین رویدادهای صنعت اتومبیل بوده که پس از  پاندمی جهانی کرونا برگزار می‌شده است. در این نمایشگاه برندهای معروف صنعت خودرو با محصولات جدید خود حضور پیدا کردند که تعدادی از آن‌ها را در بخش قبلی معرفی کردیم. در این بخش قصد داریم تعدادی دیگر از این خودروها که چشم بازدیدکنندگان این نمایشگاه را به خود خیره کردند معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری “خودروپلاس“، همانطور که در بخش قبلی گفته شد، نمایشگاه اتومبیل 2021 شانگهای جزء بزرگترین رویدادهای صنعت اتومبیل بوده که پس از  پاندمی جهانی کرونا برگزار می‌شده است. در این نمایشگاه برندهای معروف صنعت خودرو با محصولات جدید خود حضور پیدا کردند که تعدادی از آن‌ها را در بخش قبلی معرفی کردیم. در این بخش قصد داریم تعدادی دیگر از این خودروها که چشم بازدیدکنندگان این نمایشگاه را به خود خیره کردند معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

جنسیس الکتریکی G80

این خبر که قرار است جنسیس جدید در ماه‌های باقیمانده از سال 2021 در بریتانیا عرضه شود، نمایش سدان لوکس G80 الکتریکی را هیجان‌انگیزتر می‌کند. جنسیس G80 الکتریکی از موتور دوقلو بهره می‌برد و نسبت به G80 بنزین‌سوز، صفحه مشبک جلو و گلگیر عقب آن تغییرات کوچکی داشته است.

محصول جدید جنسیس از تکنولوژی E-GMP آخرین خودروهای الکتریکی هیوندای و کیا بهره می‌برد که آن را قادر می‌سازد از قابلیت شارژ سریع 350 کیلو وات استفاده کرده و با یک بار شارژ شدن، مسافتی نزدیک به 500 کیلومتر را بپیماید. در عین این خودروی برقی قدرتمند قادر است در 4.9 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

لکسوس ES

لکسوس ES

مدل به روز شده‌ای ازلکسوسES در نمایشگاه اتومبیل شانگهای به نمایش درآمد. قابل توجه‌ترین تغییرات، چراغ‌های LED در جلوی خودرو از نوع تیغه‌ای و آپشن‌های جدید برای چرخ‌ها و رنگ خودرو است. از نظر فنی، در سیستم تعلیق عقب خودرو تغییراتی داده شده تا در سرعت‌های بالا با چابکی بیشتری حرکت کند. همچنین سیستم ترمز ذخیره‌کننده انرژی که روی موتور هیبریدی این خودرو نصب شده، در این مدل جدید بهینه‌تر شده است.

لکسوس ES که قرار است در ماه‌های آتی وارد بریتانیا نیز شود، همچنین از مجموعه Safety System + بهره می‌برد که مجموعه‌ای از آخرین تکنولوژی‌های کمک راننده طراحی شده توسط شرکت لکسوس است.

مرسدس بنز EQB

مرسدس بنز EQB

مرسدس پیشتر خودروی EQA را به تکنولوژی‌های الکتریکی مجهز کرده و  GLBخودروی بعدی این شرکت است محبوب که قرار است به نیروی الکتریسیته متصل شود. EQB که خودروی برقی جدید این شرکت آلمانی است، هفت صندلی داشته و به طور نامحسوسی فضای داخلی و طراحی بدنه آن تغییراتی داشته است.

مرسدس بنز EQB

اولین نسخه از EQB که قرار است در 2021 به فروش برسد، احتمالاً از پک باطری 66.5 کیلو وات بر سات بهره می‌برد و می‌تواند با یک بار شارژ شدن تا 478 کیلومتر را طی کند. مدل‌های قدرتمند‌تر این خودرو در آینده به بازار خواهند آمد.

مرسدس EQS

مجموعه وسیعی از خودروهایی الکترونیکی که مرسدس تولید کرده، می‌تواند سلیقه‌های بسیاری را پوشش دهد. EQS که به تازگی این شرکت در نمایشگاه شانگهای از آن رونمایی کرد نیز بخشی از این مجموعه است که جایگاه خودروی لوکس و گران‌قیمت این مجموعه را بر عهده دارد. در حقیقت EQS یک خودروی کلاس S و سطح بالاست که صدالبته از خودروهایی که غالباً در این کلاس می‌بینیم تکنولوژی‌های بیشتری  در ساخت آن به کار رفته است. جدا از طراحی چشم‌گیر و رنگ‌آمیزی دو رنگ آن، روی EQS یک صفحه شیشه‌ای لمسی در این خودرو نصب شده که تمام داشبورد و کنسول آن را می‌پوشاند و به راننده و سرنشینان اجازه استفاده از سه صفحه متصل به هم را می‌دهد.

مرسدس EQS

نکته هیجان‌انگیز دیگری که درباره این خودروی الکتریکی لوکس و شیک وجود دارد باتری و موتور آن است که به اندازه باقی بخش‌های اتومبیل چشم‌گیر خواهند بود. بر روی EQS یک پک باطری 108 کیلووات بر ساعت قابل نصب است که با یک بار شارژ شدن می‌توان به کمک آن مسافت خیره‌کننده 770 کیلومتر را پیمود. علاوه بر این تمام مدل‌های این خودرو را می‌توان با شارژ‌های عمومی فوق‌ سریع 200 کیلوواتی شارژ کرد.

Cyberstar از شرکت MG

Cyberstar از شرکت MG

خودروی الکتریکی Cyberstar محصول شرکت MG که در نمایشگاه شانگهای به نمایش درآمد، یک نمونه آزمایشی یا همان Concept بود که صدالبته کاپوت کشیده و طراحی عجیب صفحه مشبک جلوی آن چشم بسیاری را به خود خیره کرد.

گفته می‌شود که قرار این خودروی الکتریکی اسپورت دو صندلی، با یک بار شارژ شدن مسافتی نزدیک به 800 کیلومتر را طی کرده و همچنین سرعت 0 تا 100 را تنها ظرف 3 ثانیه بدست آورد. امیدواریم این خودرو بدون اینکه ظاهر آن نسبت به نسخه آزمایشی تغییر چندانی کند، به تولید انبوه برسد.

خودرویی خاص  از شرکت Ora؛ Punk Cat

امکان ندارد نمایشگاه خودرویی در چین برگزار شود و چند شرکت چینی با طراحی آشنایی شبیه به خودروهای قدیمی در آن حضور پیدا نکنند. این بار قرعه به شرکت Ora افتاده است. درنگاه اول، Punk Cat شبیه یک نسخه امروزی شده از همان خودروی قدیمی Beetle شرکت فولکس واگن است که همه از قدیم با آن خاطرات زیادی داریم. در حقیقت اما این خودروی الکتریکی به طور مستقل توسط Ora طراحی شده و فولکس واگن هیچ ارتباطی با این خودرو ندارد.

Punk Cat

در طراحی داخلی این خودرو از ترکیبی جذاب از عناصر کلاسیک و جدید استفاده شده که قابل توجه‌ترین آن‌ها فرمان با طراحی مشابه مدل‌های دهه 50 میلادی و صفحه لمسی بزرگ سیستم سمعی-بصری این خودرو است. خبر ناامیدکننده اینکه بعید است این خودرو به این زودی‌ها در بریتانیا عرضه شود.

 

تویوتا bZ4X

احتمالاً شما هم از خواندن این اسم عجیب شوکه شده‌اید؛ با این حال این bZ4X مدل آزمایشی‌ای است که تویوتا با آن در نمایشگاه شانگهای حضور پیدا کرد. این خودرو با طراحی زاویه‌دار خود، ترکیب مناسبی است برای کسانی که می‌خواهند با پول یک خودرو، دو خودرو بخرند: چرا که بهترین عناصر طراحی دو خودروی دیگر تویوتا یعنی RAV4 و Prius با هم در این خودرو یکجا جمع شده‌اند.

قرار است bZ4X در 2022 عرضه شود و با اینکه هنوز تویوتا هیچ اطلاعات رسمی‌ای درباره عملکرد این خودرو منتشر نکرده، با این حال تایید شده که این خودرو از موتور دوقلو و سیستم انتقال قدرت تمام چرخ متحرک که توسط شرکت Subaru تولید شده، بهره می‌برد. در فضای داخلی این تویوتا یک صفحه نمایش و سیستم صوتی-تصویری لمسی بزرگ نصب شده؛ اما خوشبختانه دکمه‌های واقعی نیز برای کنترل این سیستم صوتی-تصویری در آن نصب شده است.

فولکس واگن ID6

فولکس واگن ID6

فولکس واگن پیشتر از خودروهای الکتریکی ID3 و ID4 رونمایی کرده بود؛ اما این شرکت آلمانی برنامه دارد SUVهای بزرگتری به مشتریان چینی خود ارائه کند که ID6 هفت صندلی نمونه‌ای از آن است. شاسی و بدنه این خودرو مشابه SUVهای کوچک‌تر این شرکت است؛ با این حال ابعاد 30 سانتی متر بیشتر آن نسبت به ID4 سبب شده یک ردیف صندلی اضافه‌تر در آن جای بگیرد.

بر روی ID6 که دو مدل Crozz و X دارد، باتری 77 کیلووات بر ساعت نصب شده که این خودرو را قادر می‌سازد مسافتی 587 کیلومتری را بپیماید. عملکرد این خودرو احتمالاً مشابه ID4 خواهد بود؛ با این حال احتمالاً وزن کمی بالاتر ID6 کمی از چابکی این خودرو بکاهد.

فرزانه کلانتری

انتهای پیام/

اولین نفر امتیاز دهید

نظر شما چیست؟